Kuldmuna noortekonkursil loodi kampaaniaid sõjaväsimuse peletamiseks, võitja rõhus šokiefektile

Copy
Võidutöö välireklaam.
Võidutöö välireklaam. Foto: Jana Saastamoineni ja Aleksander Vääri võidutöö

Tänavu lahendasid Taeva Pesamuna konkursil osalenud kuni 26-aastased reklaamitegijad sõjaväsimuse briifi. Võidutöö valimine oli paras pähkel. Kaks tööd olid lõpuni võrdsel pulgal, kuid žürii otsustas pika vaagimise tulemusena parimaks hinnata Jana Saastamoineni ning Aleksander Vääri töö “See võib toimuda Sinu kodutänaval.

Kodutänavale paigutatud sõduritega võttis viimase hetkeni mõõtu Laura Grigorjani, Anett Pettaigi, Kelly Teidla ja Armas Riivese töö “Suvi Siin ja Ukrainas”.

Kuigi “Suvi Siin ja Ukrainas” pakkus nii mõnelegi žüriiliikmele üllatuse – tõsist teemat oli käsitletud teistsuguse nurga alt, leiti kokkuvõttes, et “inimesi peab raputama nüüd ja kohe. Teised ideed on võrreldes Kodutänavaga liiga kerged ja viisakad, liiga armsad ja mängulised.”

Võidutöö välireklaam.
Võidutöö välireklaam. Foto: Jana Saastamoineni ja Aleksander Vääri võidutöö

Žürii arvas, et šokiefektile rõhunud võidutöö võiks pikas plaanis olla kõige efektiivsem. Samuti nõustuti, et seda kampaaniat on võimalik kõige rohkem laiendada nii erilahenduste kui ka näiteks PRi osas. Just kampaania jõulisus ja potentsiaal olid need faktorid, mis pärast tund ja rohkemgi kestnud arutelu kaalukausi Jana ning Aleksandri töö kasuks kallutasid.

“Hea idee puhul saad kiiresti aru, kas reklaam töötab või mitte, kas see võiks inimesi kõnetada või mitte,” kommenteerib žüriiliige ning Tabasco loovjuht Kerstin Kessu Raidma. “Teiste ideede puhul jäime rohkem vaagima, neil läks võib-olla tähelepanu rohkem disainile, võidutööl töötas see emotsioon kohe. Kõhutunne ütles kohe, et see on mõjus töö.

Sellest saab suure kampaania ehitada ning mulle tundub, et see konkreetne sõnum puudutab kõiki eri vanuses inimesi ühtemoodi. Keegi ei taha, et sõdurid tuleksid sinu kodutänavale. See on inimeste kõige primaarsem hirm. See puudutab väikestest lastest kuni vanainimesteni välja. Küll tuleb mainida, et võidutöö teostust tuleb veel edasi arendada.”

Võidutöö näidis.
Võidutöö näidis. Foto: Jana Saastamoineni ja Aleksander Vääri võidutöö

Žüriisse kuulusid lisaks temale Aleksei Kuzmin (EssenceMediacom), Henri Käsper (KPMS), Britta Ratas (Kaubamaja), Sven Luka (Imagine/TBWA), Madis Ots (Salama) ja Tiina Lepisk (MM Grupp). Žürii tööd juhtis Taeva strateeg Gert Lee. Loe lähemalt, millist ülesannet noored lahendasid.

Võidutööd aitab lihvida Taeva tiim, töö ilmub konkursi meediapartnerite Postimehe ning Äripäeva pindadel.

Võitjad sõidavad Prantsusmaale

Napilt teiseks jäänud “Suvi Siin ja Ukrainas” töö osas toodi välja, et tegelikult tabas see hästi närvipunkti ning tugevaks tegi kampaania just tema lihtsus ja naiivsus. Finaalis olid veel Grete-Liis Ritari, Gerda Lizett Puju ja Mario Kartezi töö “Sõda on lähemal kui puhkus” ning Liisi Tamme ja Lovisa Luka Hiiopi “Ära lase minevikul tulevikuks saada!”.

Võitjad sõidavad Taeva ja Turundajate Liidu toel juunis maineka Cannes’i reklaamifestivali noortekonkursile. Seal peavad nad välja nuputama võimalikult hea printreklaami kampaania. Kui Taeva Pesamunal oli lahenduse leidmiseks aega 48 tundi, siis Cannes’is kõigest 24 tundi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles