Aastaid on sajad inimesed kurtnud, et Comfy e-poest tellitud diivan justkui haihtus. Ka tagasi maksta lubatud raha. Mullu novembris alustas TTJA järelevalvemenetlust ja nüüd on ettevõte mustast nimekirjast eemaldatud.
Sajad kliendid tellimuse ja rahata jätnud e-pood tõuseb jalule?
Möödunud aasta lõpus kirjutasime probleemsest veebipoest Comfy.ee. Sajad pettunud kliendid tõdesid, et ka aasta aega hiljem ei ole soovitud mööbliese kohale tulnud.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) tarbijavaidluste komisjoni sekretariaadi nõustamise ekspert Margot Leen nentis toona, et nad algatasid järelevalvemenetluse. Sel ajal oli TTJA-l menetluses 34 tarbija avaldust. «Peamised probleemid, millega kliendid silmitsi seisavad, on pikad tarneajad ning tarnimata kaup,» lisas Leen. Ainuüksi oktoobri jooksul oli tarbijavaidluste komisjoni poole pöördunud 66 tarbijat. Detsembris tehti näiteks 12 otsust, kõik klientide kasuks. Kõigi kaebuste sisu oli peaaegu sama: klient tellis veebipoest mööblit, kuid pood ei tarninud seda lubatud ajal ning kui klient soovis lepingust taganeda, jättis pood juba makstud summa tagastamata.
«Comfy laseb e-poest tellitud mööbliga varsti juba aasta aega üle, ei ole mööblit ega ka raha,» nentis möödunud aasta mais veebipoest Comfy.ee diivani tellinud Andres. «Lubati tasuda, aga tagasimakset ei ole. Kuigi pidevalt on uued pakkumised tähtpäevade puhul ehk süstemaatiline pettus.»
Novembri alguses tunnistas muusik Karl Madis ühismeedias, et temalgi tõmmati nahk üle kõrvade. Aprillis kohale jõudma pidanud diivanist ei olnud detsembriski veel kippu ega kõppu. «Sain maksta kolmes osas ja öeldi, et pärast esimest makset tuuakse kaup kohale. Diivan ei tulnud pärast esimest, teist ega ka pärast kolmandat makset, seda pole siiani,» teatas muusik.
«Ma saan aru, et on pikad tarneajad, sest maailm on olukorras, kus võib selliseid asju ette tulla. Selle aja jooksul oleks Kuu pealt ka saanud diivani ära tuua,» märkis Karl Madis, viidates koroonakriisile ja Ukraina sõjale.
Kui veel neljapäeva hommikul kurtis Andres, et ligi aasta aega tagasi tellitud nurgadiivani eest ei ole ta tänaseni raha saanud, siis neljapäeva õhtupoolikuks oli tagasimakse siiski laekunud.
Eemaldati mustast nimekirjast
TTJA ettevõtluse osakonna jurist Martin Simmermann sõnas, et möödunud aasta 15. augustil algatati Comfy.ee (Germdec OÜ) suhtes järelevalvemenetlus.
«Menetluse alustamise ajendiks olid ametile laekunud kaebused seoses veebilehelt Comfy.ee tehtud tellimuste ja tarnimata kaubaga. Menetluse käigus on TTJA Germdec OÜ esindajaga korduvalt kohtunud ja kaupleja on selgitanud tarne- ja tagasimakseraskuste põhjuseid. TTJA leppis Germdec OÜga kokku, kuidas ja millise ajakava järgi saavad tarbijate kaebused rahuldatud,» ütles Simmermann. Ta lisas, et Germdec OÜ on teinud märkimisväärseid pingutusi, et leida lahendused raskuste ületamiseks. «Kuna kaupleja täitis kõik tarbijavaidluste komisjoni otsused, eemaldas TTJA Germdec OÜ tänavu 29.märtsil mustast nimekirjast,» lisas TTJA ettevõtluse osakonna jurist.
Menetlust veel aga lõpetatud ei ole. «Germdec OÜ esitab ametile perioodiliselt infot oma kaubandustegevuse kohta. Amet hindab infot jooksvalt ja otsustab edasise menetluse vajalikkuse üle,» lisas ta.
Comfy tegevjuht Margus Siimo kommenteeris olukorda: «Kuna kõik meie partnerid (nii tootjad kui ka vahendajad) asuvad väljaspool Eestit, on tarneahelas paratamatult mõnikord viivitusi, mida me ei saa omalt poolt kontrollida ning mis tekitavad ebamugavusi nii meile kui ka meie klientidele. Seda nii varasemate tellimuste puhul kui ka mõningatel praegustel juhtudel.»
Siimo sõnul on mõne probleemsema partneriga tänaseks koostöö ajutiselt või pikaks ajaks peatatud. «Praegu tarnime klientidele kaupa iga nädal ja samuti teeme tühistatud tellimuste eest tagasimakseid,» lisas Comfy tegevjuht.