Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Kavalasse skeemi tõmmatud tallinlane kandis tundmatule kontole kümneid tuhandeid eurosid

Copy
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Urmas Luik/Postimees

Netipetturite lõksu langenud Tallinna härra kandis tundmatule Suurbritannia kontole üle 25 000 euro. 

Teisipäeval pöördus politseisse Pirital elav 44-aastane meesterahvas, kes langes pettuse ohvriks.

Nimelt tutvustas teisel pool telefonitoru olnud isik end kui pangatöötajat ja teatas mehele, et keegi soovib tema nimel laenu võtta.

Seejärel ühendati kõne väidetava LHV panga töötajaga, kes palus teha koostööd pangakonto kaitsmiseks.

Selleks pidi mees edastama internetipanga kasutajatunnuse ning kinnitama tehinguid mobiil-ID PIN-koodidega. Hiljem selgus, et mehe LHV pangakontolt tehti makseid kogusummas 25 874 eurot tundmatutele Suurbritannia pangakontodele.

Politsei alustas juhtumi uurimiseks menetlust.

LHV kommunikatsioonispetsialist Marthi Lepik on varem sõnanud, et kuna kelmide sihtmärk on klient, mitte pank, siis kliendid saavad ise palju ära teha selleks, et ohvriks mitte sattuda. Tasub jälgida hoiatusi ning alati pigem kahtlustada kui usaldada.

«PIN2 ei pea sisestama panka logimisel. See on võrdne käsitsi antud allkirjaga ja seda tuleb sisestada ainult siis, kui teostatakse mõnda allkirja vajavat toimingut,» sõnas Lepik. 

«Kontrolli e-kirja saatja aadressi, millisele lehele link tegelikult viib, sisesta PIN-koode ainult juhul, kui on selge, millise tegevuse jaoks seda tehakse,» soovitab politseikapten Maarja Punak. «Igasuguse kahtluse korral on mõistlik kohe oma pangaga ühendust võtta ja uurida, mida annab veel teha, et kontol olevat raha kaitsta ja võimalusel juba tehtud ülekanne tagasi kutsuda. Mida kiiremini reageerida, seda parem!» 

Tagasi üles