MARIE ANTOINETTE’I MUUTUMINE AJAS ⟩ Uus sari kujutab Prantsuse kuningannat feministina, pälvides ajaloolaste kriitika

Inna-Katrin Hein
Copy
Prantsuse kuninganna Marie Antoinette kunstniku Elisabeth-Louise Vigee Le Bruni 1783. aasta maalil. Kuningannat süüdistati frivoolsuses, kuna teda kujutati lihtsas valges musliinkleidis, mis osaliselt paistis läbi
Prantsuse kuninganna Marie Antoinette kunstniku Elisabeth-Louise Vigee Le Bruni 1783. aasta maalil. Kuningannat süüdistati frivoolsuses, kuna teda kujutati lihtsas valges musliinkleidis, mis osaliselt paistis läbi Foto: Everett Collection/Shutterstock

18. sajandi Prantsuse kuninganna Marie Antoinette’i saatus oli karm, revolutsionäärid hukkasid ta 16. oktoobril 1793 Pariisis Concorde’i väljakul giljotiiniga. Ta traagika, kuid ka elujanu paeluvad seni, olles üks tuntumaid ja populaarsemaid siniverelisi, kellest on kirjutatud hulk raamatuid, tehtud dokumentaal- ja mängufilme ning seriaale.

Teda on eelkõige kujutatud materialistliku ja suure egoga naisena, kes eiras prantslaste kannatusi, kuid ka naiivitarina, kes nautis luksuslikku elu. Samuti on teda kujutatud feministliku patuoinana, kes võttis vastutuse meeste tehtud vigade eest, kirjutab smithsonianmag.com.

«Marie Antoinette’il ei olnud tegelikult võimu, tal oli vaid Prantsusmaa kuninganna tiitel, olles lihtsalt kuningas Louis' XVI abikaasa. Ometi süüdistasid Prantsuse revolutsionäärid ka teda nii riigi kui enda probleemides. Ta toodi revolutsiooni nimel ohvriks. Kui ta oleks tagasi saadetud oma sünnimaale Austriasse või pandud Prantsusmaal kloostrisse, oleks ta unustuse hõlma vajunud ega oleks nii kuulsaks saanud. Ta on seni üks tuntumaid kuningannasid läbi ajaloo,» selgitas Oxfordi ülikooli ajaloolane ja kirjandusteadlane Catriona Seth.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles