FOTOD ⟩ Eesti mees ehitas Egiptuses laeva: see oli hullumeelne idee!

Kristiina Reimand
, reporter/toimetaja
Copy
Sihikindel Eesti mees Olav Pedari otsustas kolm aastat tagasi Egiptuses laevaehituse ette võtta.
Sihikindel Eesti mees Olav Pedari otsustas kolm aastat tagasi Egiptuses laevaehituse ette võtta. Foto: Erakogu

Sihikindel Eesti mees Olav Pedari otsustas kolm aastat tagasi Egiptuses laevaehituse ette võtta. Mõeldud-tehtud ning aprillis peaks laev juba reisile asuma. «Pool Punast merd on meie ees valla,» ütleb Olav.

Äsja Egiptusest saabunud Olav rääkis raadios Elmar, et viimasel ajal on Egiptuses olnud üsna suured muutused.

«Muutused on päris suured ja mõnel määral isegi dramaatilised. Seoses sellega, et Egiptuse nael on viimastel kuudel kõvasti euro ja dollari suhtes kukkunud. Need hinnad, mis kaks-kolm kuud tagasi olid poodides ja turul, on põhimõtteliselt kahe- ja kolmekordistunud,» räägib Olav ja lisab, et see teeb kohalikud väga murelikuks.

«Meie jaoks on hinnad soodsad, kohalike jaoks kallid. Nurinat on siin ja seal kuulda. Õnneks mitte mere peal.»

Palju aega veedabki Olav merel. Hullupöörase ettevõtmise käsile võtnud mees otsustas nimelt ehitada Egiptuses laeva.

Olav kirjeldab laevategu kui hullumeelset ideed.
Olav kirjeldab laevategu kui hullumeelset ideed. Foto: Erakogu

«See oli hullumeelne idee. Hea sõber astus läbi – kes on paadunud sukelduja – ja küsis, et käime siin teiste laevade peal, miks meil oma laeva pole safarite jaoks,» ütleb Olav ja selgitab, et safarid on sukeldujatele mõeldud nädalased kruiisid.

«See idee... eks igal mehel on oma unistus. Seda äriprojektina ei saa võtta, ta on elustiiliprojekt.» Olav sõnab, et äriprojekte on Egiptuses keeruline ette võtta: «Seadused muutuvad, ametnike meeleolu muutub ja nii edasi.» 

Laevategu sai alguse juba kolm aastat tagasi. «Vahepeal tuli koroona ja nüüd on ta lõpuks vees ja valmis ning aprillist alustame esimeste safaritega.»

Olav ütleb, et kindlasti läheb laeva tegemiseks vaja korralikku rahakotti. «Eriti tore on see, et sa ei tea, kui suur see rahakott peab olema. Need numbrid, mis sulle ette antakse, need sa korrutad alguses kahega ja lõpuks see ka ei päde.»

Olav ütleb, et kindlasti läheb laeva tegemiseks vaja korralikku rahakotti.
Olav ütleb, et kindlasti läheb laeva tegemiseks vaja korralikku rahakotti. Foto: Erakogu

Olavi sõnul lähevad seesugused projektid vahepeal väga-väga kalliks, aga siiamaani on ikkagi mõistlik Egiptuses laeva ehitada. «Teatavasti on laevaehitus seal päris heal tasemel, ehitatakse ka mujale laevu, näiteks saudiaraablased ostavad sealt.» 

Muidugi on vaja ka palju kannatlikkust. «Egiptuses on nii, et kui lepid mingi aja kokku, siis see ei päde, kõik võib alati korrutada kahe-kolmega.» Olav ütleb, et alguses pidi see olema pooleaastane projekt. «Kolme aastaga sai valmis,» naerab ta. «Palju on vaja kannatust.»

«Kõik on prognoosimata, nagu nad ise ütlevad: «inshallah», et kõik käib seal jumala abiga.»

Värskelt valmis saanud laeva nimi on M/Y Sinaistar. «Praegu tahaks natuke rahuneda ja nautida seda, mis on olemas. Minu unistus on selle laevaga minna haisid kaema ja Sudaanini välja, õnnestus saada litsents ja saame laeva viia Sudaani.»

«Pool Punast merd on meie ees valla. Ja teatavasti on saudiaraablased oma rannikut avamas, esimesed Eesti mehed on seal safaril ära käinud. Loodame ka sinna poole saada, seal on täiesti nägemata, kahjustamata veed,» ütleb mees, kelle järgmine unistus ja plaan ongi saada merele, vee alla ning vaadata seal haidega tõtt.

Teretulnud ei ole seejuures vaid sukeldujad. «Ka need, kes tahavad Punasel merel aega veeta ja väisata seal eri sadamaid. Kui huvi on, leiate Sinaistari üles.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles