:format(webp)/nginx/o/2023/02/02/15114724t1hf4a4.jpg)
Soome Turu laevatehases süttis ehitatav hiiglaslik Icon of the Seas, millest saab pärast valmimist maailma suurim kruiisilaev.
Päästeteenistuse valvejuht Juha Virto sõnas meediale, et inimeste evakuatsioon kulges plaanikohaselt ja kahjutuli saadi kontrolli alla. Ta lisas, et pardal oli tema andmetel mitusada inimest, kuid arvu täpsustatakse, teatab is.fi.
Tuletõrjujad kustutasid keskpäevaks kahjutule.
World's largest cruise ship Icon of The Seas is now floating! 🚢 Link to video 👇https://t.co/oQFMhHs6T7#iconoftheseas #RoyalCaribbean #cruise #ships #Saturday #SocialMedia pic.twitter.com/JlfvCyAjHc
— Cargo Media (@cargo_media) December 10, 2022
Laevaehitusfirma Meyer Turku Oy teatas, et tulekahju puhkes ehitatava aluse ühes osas, kus toimusid keevitustööd. Pärast tulekahjuteadet laeval olnud töötajad evakueeriti.
«Tulekahju on kontrolli alla saadud ja töö on normaliseerunud, välja arvatud muidugi see osa laevast, kus tulekahju oli. Seal uuritakse olukorda,» ütles firma kommunikatsioonijuht Anna Hakala.
Kommunikatsioonijuht ei osanud öelda, millises laevaosas tulekahju puhkes või kui suured kahjud tekkisid.
«Õnneks keegi juhtumis vigastada ei saanud,» ütles Hakala, lisades, et laevalt evakueeriti laevatehase töötajad ja alltöövõtjad, peamiselt ehitustöölised.
Laevatehase teatel valmib Icon of the Seas 2023. aasta lõpus. Hakala sõnul ei ole laev valmides mitte ainult maailma suurim, vaid ka maailma moodsaim ja keskkonnasõbralikum ristluslaev.
Could one of these be the name of Icon two cruise ship? https://t.co/glzEaJmG02 #cruise #travel
— Royal Caribbean Blog (@theRCLblog) January 14, 2023
Laeva tellija on Norra-USA kruiisifirma Royal Caribbean Cruises Ltd, mille teatel hakkab uus laev sõitma Kariibi merel 2024. aasta alguses.
Kruiisiettevõte on Meyerilt tellinud kokku kolm Icon-seeria laeva, millest esimene, kõnealune Icon of the Seas, peaks kliendini jõudma 2023. aasta lõpus. Teine valmib 2025. aastal ja kolmas 2026. aastal.
Ristluslaeva Icon of the Seas ehitamist alustati Turus 2021. aasta juunis. Selle pikkus on 365 meetrit ning see mahutab umbes 5600 reisijat ja üle 2300 meeskonnaliikme. Laev sõidab veeldatud maagaasil (LNG), mida kasutatakse ka varasematel Meyeri toodetud kruiisilaevadel.
Laeva eripäradest on ehk kõige nähtavam Thrill Islandi veepark, mis on ettevõtte sõnul esimene kruiisilaeva jaoks ehitatud veepark. See sisaldab kuut veeliumäge.
#IconoftheSeas successfully floated out at the Meyer Turku shipyard yesterday! 🎉⚓️
— Loyal to Royal (@LoyaltoRoyal_) December 11, 2022
The dock where she has been built in the past eight months was filled with water so that she could move to an outfitting dock, where she will stay until construction is completed in late 2023. pic.twitter.com/I1RWt5JM5S
Julgemad saavad ronida ka laeva pardal 47 meetri kõrgusele, kasutades selleks turvaköisi.
Veel saab uuel kruiisilaeval mängida golfi, ujuda mitmes basseinis, tegeleda seinaronimise ja sisesurfiga.
Laeval on 673 klaaspaneelist Aqua kuppel, mille all päeval on lounge-tüüpi söögikoht ja õhtul muutub see suureks lavaks.
Laeva hinda pole ametlikult avaldatud, kuid bloomberg.com-i andmetel on iga Iconi laeva hinnaks umbes 2,4 miljardit eurot.
Check out this preview of new areas on Icon of the Seas! https://t.co/Kt193Wtic6 #cruise #travel
— Royal Caribbean Blog (@theRCLblog) December 3, 2022