Skip to footer
Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Maailma suurim ristluslaev süttis Turu dokis, sadu inimesi evakueeriti

Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Soomes Turus asuv Meyer Turku Oy laevaehitusfirma

Soome Turu laevatehases süttis ehitatav hiiglaslik Icon of the Seas, millest saab pärast valmimist maailma suurim kruiisilaev.

Päästeteenistuse valvejuht Juha Virto sõnas meediale, et inimeste evakuatsioon kulges plaanikohaselt ja kahjutuli saadi kontrolli alla. Ta lisas, et pardal oli tema andmetel mitusada inimest, kuid arvu täpsustatakse, teatab is.fi.

Tuletõrjujad kustutasid keskpäevaks kahjutule.

Laevaehitusfirma Meyer Turku Oy teatas, et tulekahju puhkes ehitatava aluse ühes osas, kus toimusid keevitustööd. Pärast tulekahjuteadet laeval olnud töötajad evakueeriti.

«Tulekahju on kontrolli alla saadud ja töö on normaliseerunud, välja arvatud muidugi see osa laevast, kus tulekahju oli. Seal uuritakse olukorda,» ütles firma kommunikatsioonijuht Anna Hakala.

Kommunikatsioonijuht ei osanud öelda, millises laevaosas tulekahju puhkes või kui suured kahjud tekkisid.

«Õnneks keegi juhtumis vigastada ei saanud,» ütles Hakala, lisades, et laevalt evakueeriti laevatehase töötajad ja alltöövõtjad, peamiselt ehitustöölised.

Laevatehase teatel valmib Icon of the Seas 2023. aasta lõpus. Hakala sõnul ei ole laev valmides mitte ainult maailma suurim, vaid ka maailma moodsaim ja keskkonnasõbralikum ristluslaev.

Laeva tellija on Norra-USA kruiisifirma Royal Caribbean Cruises Ltd, mille teatel hakkab uus laev sõitma Kariibi merel 2024. aasta alguses.

Kruiisiettevõte on Meyerilt tellinud kokku kolm Icon-seeria laeva, millest esimene, kõnealune Icon of the Seas, peaks kliendini jõudma 2023. aasta lõpus. Teine valmib 2025. aastal ja kolmas 2026. aastal.

Ristluslaeva Icon of the Seas ehitamist alustati Turus 2021. aasta juunis. Selle pikkus on 365 meetrit ning see mahutab umbes 5600 reisijat ja üle 2300 meeskonnaliikme. Laev sõidab veeldatud maagaasil (LNG), mida kasutatakse ka varasematel Meyeri toodetud kruiisilaevadel.

Laeva eripäradest on ehk kõige nähtavam Thrill Islandi veepark, mis on ettevõtte sõnul esimene kruiisilaeva jaoks ehitatud veepark. See sisaldab kuut veeliumäge.

Julgemad saavad ronida ka laeva pardal 47 meetri kõrgusele, kasutades selleks turvaköisi.

Veel saab uuel kruiisilaeval mängida golfi, ujuda mitmes basseinis, tegeleda seinaronimise ja sisesurfiga.

Laeval on 673 klaaspaneelist Aqua kuppel, mille all päeval on lounge-tüüpi söögikoht ja õhtul muutub see suureks lavaks.

Laeva hinda pole ametlikult avaldatud, kuid bloomberg.com-i andmetel on iga Iconi laeva hinnaks umbes 2,4 miljardit eurot.

Kommentaarid
Tagasi üles