Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Terviseameti uhhuu-kampaania ja Heinode mõnitamine tekitavad rahvas pahameelt. Terviseamet: onu Heino on vaid kujund (4)

Copy
Terviseametil käib kampaania, mis juhib tähelepanu tervisealasele valeinfole.
Terviseametil käib kampaania, mis juhib tähelepanu tervisealasele valeinfole. Foto: Terviseamet

Elu24 toimetusega ühendust võtnud mees leiab, et terviseameti kampaania «#uhhuu võib tappa» solvab ühte osa ühiskonnast. «Mis põhjusel väärikas asutus nagu terviseamet on sellise kampaania ellu kutsunud ja Heino-nimelisi mehi ning alternatiivravisse uskujaid mõnitab?» küsib mees. Terviseamet selgitab, et onu Heino on kujund, mis sümboliseerib inimest, kellel puuduvad teaduspõhised terviseteadmised, ning selle all ei mõelda kedagi isiklikult.

Terviseamet jagab sotsiaalmeedias aktiivselt postitusi, millel on märge «#uhhuu võib tappa». Ühe postituse juures on kirjas: «Uskumatult palju inimesi usaldab oma tervise isehakanud ravitsejate kätte. Otsides oma murele sotsiaalmeediast lahendust, võid aga tervisehädasid hoopis süvendada, sest teisel pool ekraani istub onu Heino, kes annab vastuseid nõiajoogi mõjul.» Juurde on terviseamet lisanud pildi totra näoga onu Heinost.  

Elu24 toimetusega võttis ühendust Rakveres elav Timo Kalaus, kes on terviseameti kampaaniast «Ära ole #uhhuu, #uhhuu võib tappa!» tugevalt häiritud. Tema sõnul on see kampaania kohatu, sest sildistab ja mõnitab ühte ühiskonnagruppi ehk nn uhhuusid, kes julgevad arstides kahelda. Lisaks häirib Timot see, et kampaanias kasutatakse Heino nime. «Mu tuttava onu nimi ongi Heino. Need Heinod on ju päriselt olemas ja Heino on tegelikult päris levinud nimi. Samuti on sama nimi mitmel tuntud inimesel, näiteks Heino Elleril,» avaldab Timo. «Kui selliseid reklaame üldse teha, peaksid need olema anonüümsed ja mitte kasutama kellegi nime,» leiab ta.

Tagasi üles