«On pikka aega olnud tavaks, et kui toimub mõni oluline kultuurisündmus, siis võib pärast ajalehtedest (tänapäeval internetist) leida ülevaateid ja arvustusi sellest sündmusest. Maalinäituse korral kirjutatakse maalidest ja kunstnike loodust, heliteoste ettekande järel kirjutatakse heliteostest ning ettekandest, balleti korral tantsijatest ja tantsimisest, lavastuse korral näitlejate tööst ja lavastuse eripärast jne,» jagas ajakirjanik Harri Kingo 2. jaanuaril Facebooki postituses.
«Uus trend on see, et enam asjast endast ei kirjutata. Peatähelepanu on nihkunud sellele, kes oli publik. Seekord ei saa me ettekandest midagi teada. Paar rida vaid. Et kontsert oli. Küll on üles riputatud tervelt 130 nimedeta pilti neist, kes saalis kohal olid,» nentis Kingo.
Ajakirjaniku sõnul hakkas ta ühe galerii pilte vaatama ja tundis ära vaid mõned üksikud inimesed. Kingo ei jõudnudki pildirea lõppu ning andis kusagil 40 foto juures alla. «Mida ikka – kultuurisündmused on meil teisenenud seltskonnasündmusteks. Olulisemaks kui kultuur ise on saanud seal kohal viibimine,» kirjutas ta.
«Eks selle taga ole mitte kultuurijanu, vaid väiksem või suurem enesereklaam, enese promomine laadis «aga mina olin ka seal, ka mina kuulun sellesse seltskonnakihti!»,» väljendas Kingo arvamust.
Tema meelest on tänapäeval levinud trend, et muusika asemel on kohalolu ja pildile jäämine see, mis pärast mingit esitust justkui rõõmustab kuulajate meeli ja hinge.
«Meeleldi seistakse fotograafi ette, need muudkui klõpsutavad ja pärast pole kontserdist muud lugeda kui vaadata hiiglaslikku pildigaleriid, kes oli kellega ja mis tal seljas oli. Kogu ürituse tähtsaim tegelane pole ükski neist, kes olid laval ja midagi esitasid või etendasid, vaid... fotograaf! Ja pildil olev isik ise loomulikult.»