Kui koolides kaotatakse ära kohustuslik kirjandus ning asendatakse see «soovituslikuga», meenub kohe üks blond bimbo, kes kutsus telekas arutama krupiseksi üle. Kohe niimoodi kirjutaski. Just «krupi», mitte «grupi». Juku-Kalle Raid pajatab kohustusliku kirjanduse ja grupiseksi seostest.
Esmalt on üldse kaunis raske uskuda, et meie haridussüsteem on muutunud piisavalt lolliks, kaotamaks ära kohustuslikku kirjandust ja see soovituslikuga asendada. Ainus põhjus selleks näib olevat, et kuna noortele «ei meeldi» lugeda, pole neid mõtet selleks ka sundida, äkki saavad mingi tüsistuse, elukestva kompleksi või melanhoolia. See mõttekäik on nii jabur, et lausa nõuab lähemat arutlust. Ja lugematus kasvatab kindlasti võimalust rääkida krupiseksist.
Parem peksame väikeseid tüdrukuid
Minu meelest pole mingi eriline saladus, et paljud noored ei viitsi üldse koolis käia ega aeganõudva, tüütu ning vastiku õppimisega jahmerdada. Muidugi mitte kõik.
Arukamaid inimesi leidub igas põlvkonnas, aga faktiks jääb, et märkimisväärne osa koolipingi nühkijatest teeks selle asemel kindlasti midagi muud. Nagu näiteks need Pärnu tüdrukud, kelle meelest on märksa lahedam endast väiksemaid kolkida, kui kusagil klassis arusaamatute õppeainete kallal pead murda.
Ja paraku jääb vanaks tuntud tõigaks, et kui sa ei oska väljendada, mida sa mõtled, siis on sul ainult TUNNE, et sa mõtled.
Muuseas, ilukirjandus õpetab empaatiat paremini kui kehaline kasvatus või tööõpetus.
Ainus moodus end väljendama õppida
Jätame aga nüüd kõik muud õppeained korraks kõrvale ja keskendume kohustuslikule kirjandusele. Millegipärast kipub levima väärarusaam, justkui ei olekski lugemine iseenesest hariduse osa. Aga siin panevad armsad hariduskujundajad küll täiega puusse.