«Helistaja kurtis, et tema korterit valgustatakse vastasmajast ja kogu korter on valge.»
«Kell 3.33 helistas naisterahvas, kes soovib päästjate abi, et tema koerale tehtaks eutanaasiasüst, kuna koer on valudes. Helistaja ise kasutas väljendit «surmaootel». Meie päästekorraldaja suunas ta edasi loomaarstiabi telefoninumbrile,» räägib Blank.
«Helistas noormees, kes soovib infot tema varastatud telefoni kohta. Kui aga päästekorraldaja hakkas küsima detaile, siis selgus, et tegemist on rohkem kui kuu vanuse juhtumiga ning noormees pole kindel, kas telefon varastati või ta hoopiski kaotas telefoni. Ta kasutas isegi väljendit, et «telefonid peteti välja».»
«Möödunud nädala kolmapäeval saime kõne, kuidas inimest segavad avalikud kaamerad ja kuidas see rikub inimeste privaatsust.»
«Mis ühendab neid kõnesid? Pea kõik kirjeldatud kõned on üsna segased. Raske on aru saada inimese kõnest, mõttest ja hääldusest,» võtab Blank kõned kokku.
Miks tuua eraldi välja täiskuuaegsed kõned?
Aja jooksul on häirekeskusele tehtavate kõnede arv järjest kasvanud. Võrdluseks: 2020. aasta jaanuarist augustini oli kõnesid kokku 658 602, sel aastal samas ajavahemikus oli kõnede arv juba 774 748.
«Näeme, et on tõusnud nende kõnede arv, kus abi saatmine pole vajalik, sh kogemata tehtud kõned. Sellised kõned hoiavad meie liini kinni ehk võib juhtuda, et see inimene, kes päriselt abi vajab, peab kauem ootama,» tõdeb Blank.
«Kõned, mis ei kvalifitseeru kiire abivajadusega kõnedeks, on päästekorraldajatele äärmiselt koormavad.»