R, 9.12.2022

Läänemerre sööstnud eralennuki kokpitis ei olnud kedagi näha

Inna-Katrin Hein
Läänemerre sööstnud eralennuki kokpitis ei olnud kedagi näha
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments 1
Cessna õhku tõusmas. Pilt on illustreeriv
Cessna õhku tõusmas. Pilt on illustreeriv Foto: Reliable Robotics/Handout via REUTERS/Scanpix

Hispaania väljaande El Pais andmetel oli pühapäeval Läänemerre sööstnud eralennukis Saksa perekond.

Lehe teatel juhtis lennukit selle omanik, 72-aastane mees, kellel on eralendude firma. Pardal olevat olnud ka mehe 68-aastane naine, nende 26-aastane tütar ja veel neljas, 27-aastane reisija, kes kinnitamata andmetel ei olnud pereliige.

Saksa väljaande bild.de andmetel kuulub perre ka poeg Björn Griesemann, keda lennukis ei olnud. Ta on Peter Griesemanni asutatud insenerifirma Griesemann Group praegune juht.

Tütar Lisale ja ta mehele Paul Föllmerile kuulub hobusekasvatusega mõis, mille nad Saksa meedia andmetel ostsid Prantsuse parunilt seitsmekohalise summa eest. Bonni lähedal asuvas mõisas on ka ratsutamisareen ja muu hobuste treenimiseks vajalik.

Seal pakutakse samuti ratsutamistunde, kuid vaid valitud isikutele ja suure summa eest.

Austrias registreeritud lennuk Cessna 551 kukkus alla 4. septembril Läti territoriaalvetesse Ventspilsi lähedal. Läti päästeteenistus käivitas otsingu, kuid arvatavalt kõik lennukis olnud hukkusid.

Esimesena sai lennuki allakukkumise kohta teate Rootsi merepääste. Nad leidsid veepinnal õlilaike ja lennukitükke, mis näitasid, et lennuk kukkus vette suure hooga.

Läti, Rootsi ja Leedu päästjad üritavad koostöös lennukivrakki leida.

Lennuk startis Hispaaniast Jerezist ja pidi lendama Saksamaale Kölni. Lennuk ei maandunud Kölnis, vaid jätkas lendu Taani ja siis Rootsi suunas.

Hispaania meedia teatel kaotas lennujuhtimiskeskus piloodiga kontakti, kui lennuk oli Prantsusmaa õhuruumis.

Saksa ja Taani meedia teatel lendasid nende riikide sõjalennukid Cessna 551 juurde, kuid piloodid ei näinud kokpitis mitte kedagi.

Hiljem uurisid lennukit Hispaania ja Prantsuse hävituslennukite piloodid, kuid ka nemad ei näinud kedagi.

Mitme riigi lennunduseksperdid arvavad, et lennukis tekkis hapnikuleke ja kadus rõhk, mille tõttu pardal olnud kaotasid teadvuse. Nad lisasid, et lennuk lendas umbes 10 000 meetri kõrgusel, kus hapnikku on väga vähe ja hapniku puuduse tekkides kaob taju 30 sekundiga.

Rootsi hävituslennukite pilootide sõnul ei olnud pühapäeva õhtul kella 21 ajal Läänemerre kukkunud eralennukis Cessna 551 kokpitis mitte kedagi näha.

Rootsi lennunduseksperdi Christer Åhströmi sõnul on tegemist niinimetatud kummituslennuga, mida on lennundusajaloos ka varem ette tulnud.

Rootslaste arvates on õnnetuse taga kaks võimalust: pilooti tabas terviserike või lennuk kaaperdati. Viimast peab ta üsna ebatõenäoliseks.

Åhström juhtis tähelepanu, et hiljuti oli Kreekas sarnane lennuõnnetus, kus lennukis rõhk ja hapnik kadusid ning piloodid kaotasid teadvuse.

Lisaks ei ole lennukitüübi Cessna 551 puhul kohustuslikud lennuki teekonda ja kokpitis toimuvat salvestavad seadmed ehk mustad kastid ning see võib raskendada õnnetuse põhjuse kindlaks tegemist.

Märksõnad
Tagasi üles