Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Kõrge kütusehinna tõttu on kiiruseületajaid vähemaks jäänud? (1)

Copy
Liiklus Pärnus.
Liiklus Pärnus. Foto: Kermo Benrot

 Helsingin Sanomat kirjutab, et statistika järgi on soomlaste sõidukiirus oluliselt vähenenud alates kütusehinna järsust ning lausa hiiglaslikust tõusust. Elu24 uuris, kas ka eestlaste seas on muutusi mägata.

Soomlased on sel suvel sõitnud oma autodega selgelt aeglasema tempoga kui eelmisel suvel. Finntrafficu juulikuu statistikas on märgata sõidukiiruste olulist langust.

Asjatundjate hinnangul on sõidukiirust vähendanud eelkõige puhkuseautojuhid, kes kütusehinna drastilise tõusu tõttu oma jala gaasipedaalil veidike kergemaks teinud.

«Juuli on puhkusekuu ja just siis sõidame kõige rohkem. Liikluses on inimesi, kes muidu ei pruugi palju sõita. Nad on kiirust vähendanud, sest kütuse hind on tõusnud,» ütleb Fintrafficu liikluskeskuse juht Kari Tarkki.

Fintraffic võrdles sõidukiirusi tänavu aprilli algusest juuli lõpuni ja mullu. Võrdlus tehti kokku 14 mõõtejaamas Soome pealinnaregiooni kõige tihedama liiklusega sõiduteedel.

Uuritud teedel on kiiruspiirang 120 kilomeetrit tunnis. Olulist sõidukiiruste langust täheldati juulikuu kiirustel võrreldes eelmise suvega peaaegu kõigis mõõtejaamades.

Keskmiselt vähenes sõidukiirus 2,3 kilomeetrit tunnis. Kui eelmise aasta juulis oli lõikude keskmine kiirus 114,28 km/h, siis tänavu 111,98 km/h.

Kuidas on lood aga Eestis?

Politsei- ja piirivalve ameti pressiesindaja Annika Maksiovi sõnul politsei analüüsi trahvistatistika ja kütusehinna kõikumise suhtes ei tee ning tunnetuslikult öeldes ei ole naise sõnul olulisi muutusi näha.

Transpordiametist pole meil õnnestunud kahjuks veel vastuseid saada.

Fintraffici tellitud küsitluse järgi ütles 43 protsenti Soome autojuhtidest, et nad olid aasta alguses rekordkõrgete kütusehindade tõttu oma sõite vähendanud ja püüdnud auto keskmise kütusekulu võimalikult madala hoida.

Soome politseiinspektor Heikki Ihalaineni hinnangul on sõidukiiruse langus eriti märgatav maanteedel, kus saab sõita 120 miili tunnis.

«Ma märkan seda ka enda sõidus. Ma pole kunagi varem entusiastlikult saja kahekümnega sõitnud ja nüüd mõtlen veelgi hoolikamalt. Sada ja natuke rohkem, aga mitte väga palju rohkem. Mul ei ole hommikuti tööle minekuga nii kiiret, et ma selle eest nii palju rohkem peaksin maksma,» räägib Ihalainen.

Kõige rohkem säästab kütusehindades, kui sõita suurima lubatud kiirusega ühtlaselt. Kui langetada kiirus 120-lt 110-le, säästab rohkem kui kiiruse langetamisel 110-lt 100-le.

Ihalaineni leidude järgi on sõidukiirust vähendanud kõige sagedamini need, kes maksavad kütuse eest oma rahakotist. Paljud firmade kaubikud ja isegi veoautod teevad siiski palju möödasõite.

«Need, kes saavad teistele sõidu eest arvet esitada, sõidavad märgatavalt rohkem ja kiiremini,» ütleb Ihalainen.

Tagasi üles