N, 2.02.2023

Lidli reklaam on pannud inimesi suisa politseisse pöörduma. Punak: on kirju, mis panevad tõsiselt muretsema

Ketlin Kruse
, Reporter
Lidli reklaam on pannud inimesi suisa politseisse pöörduma. Punak: on kirju, mis panevad tõsiselt muretsema
Facebook Messenger Twitter Whatsapp
Comments 21
Maarja Punak, Lidl kauplus.
Maarja Punak, Lidl kauplus. Foto: Elu24 kollaaž

Lidli «pa-pa-pa-parima suve» reklaam on pannud inimesi politseilt abi paluma. Politseikapten Maarja Punak nentis, et nad on saanud ligi kümme kirja.

20. juunil algatas Lidl suvekampaania, millele valmis ka reklaamklipp. Kõnealust videot on tänaseks vaadatud YouTube'i keskkonnas üle 335 000 korra.

Kampaania on kestnud vaid üle kuu aja, ent on jõudnud inimesed nii marru ajada, et pöördutud on suisa politsei poole. 

«Tahtsin öelda, et see reklaam «pa-pa-pa-parim suvi» käib kõigile ajudele. Palun tehke uus reklaam!» nõuab üks. Teine aga säutsub Twitteris: ««Pa-pa-pa-parim suvi» pa-pa-pa-palun jäta mind rahule, ma vihkan seda reklaami!» 

Politsei on saanud kümneid kirju

PPA kommunikatsioonibüroo politseikapten Maarja Punak tõdes Elu24-le, et ligi kümmekond erinevat kontot on võtnud PPAga ühendust ja uurinud, kas on võimalik politseil lõpetada kõnealuse reklaami edastamine. «Viidatakse sellele, et reklaam häirib neid või nende lähedast, kelle pärast nad on mures,» avas Punak kirjade sisu. Neist viimane tuli täna südaöö paiku, kui politseilt uuriti, kas seda reklaami ei saaks illegaalseks kuulutada.

Kui mõned kirjad on politseikapteni arvates mõeldud nalja tegemiseks, siis tunnistab ta, et on saanud ka pikemaid kirju, mis teevad murelikuks. «On paar kirja, kus inimesed kirjutasid pikemalt, miks neid see reklaam häirib. Ei ole väga tavapärane, et inimesed kirjutavad oma suitsiidsetest mõtetest PPA-le, öeldes, et reklaam suurendab seda.» 

Punak andis Twitteris teada, et võttis inimeste rahustamiseks Lidli klienditeenindusega ühendust ja uuris, kui kauaks on see reklaamikampaania planeeritud. «1.08.22 lõppeb reklaami edastamine. Palju pole enam minna, pidage vastu!» säutsus Punak.

Kui mingi väline mõjutaja inimest nii olulisel määral häirib, siis parim lahendus on Punaku sõnul küsida nõu vaimse tervise spetsialistidelt.

Olgu selleks siis psühholoogi poole pöördumine, vaimse tervise abiliini numbrile 660 4500 helistamine või palunabi.ee veebilehe kaudu soovituste küsimine.

«Loomulikult oleks lihtne soovitada igasuguse meedia vältimist, et seda reklaami mitte kuulda, kuid hea oleks inimesel endal välja selgitada ka põhjus, miks ta sellest end niivõrd häirituna tunneb ning kuidas selle olukorraga paremini toime tulla,» tõdes Maarja Punak.

Märksõnad
Tagasi üles