Facebooki grupis «Hiiumaa heaks» tõstatas suvelavastuse korraldaja postitus suure arutelu – miks küll laste ja koertega etendusele ei saa? «Lahkun, kui laps nutma hakkab,» avaldatakse arvamust.
KUMMAL ÕIGUS? ⟩ Nördinud pereema: teatrikorraldaja ei soovi imikute, väikelaste ja koertega külastajaid (16)
Hiiumaal Yachts-Service'i ellingus Margus Tabori lavastust «...ja Margus Nõukogude armeest» korraldav produtsent Kadri Tikerpuu pahandas teatrikülastajate peale ja tegi sellel teemal Facebooki postituse. Ta kirjutas postituses, et ei soovi etendustele vastsündinute, väikelaste ja koertega külastajaid.
Tabori lavastust esitatakse Hiiumaal juba mitmendat aastat, mistõttu on nii mõnedki külastajad Tikerpuu kirjutise peale üsnagi hämmingus ja pahased.
«Miks pole Piletilevis informatsiooni, et lapsed ja koerad pole teatrisse oodatud, mul piletid juba ostetud,» pahandab Liina (nimi muudetud, toimetusele teada), kuna tema arvates ei saa ellingut ehk paatide ja jahtide remondiks mõeldud telgialust kuidagi siseruumiks pidada. Seetõttu võttis ta seda kui tavalisemat suvelavastust, kuhu üldjuhul on saanud laste ja loomadega minna.
Samuti küsitakse, kas täpsustamata info tõttu plaanib korraldaja pileteid ka tagasi osta.
«Mis asi see siis nüüd on? Otse sünnitusmajast beebiga teatrisse jne. Palun olge mõistlikud, kui ei leia hoidjat, siis ju ei saa tulla...» kirjutab Tikerpuu postituses ning lisab, et lavastusele on ostetud pileteid eraldi ka koertele.
Samuti kinnitab Tikerpuu Elu24-le, et elling on ikkagi siseruum ning kinnises ja istekohtadega ruumis toimuvatel etendustel ja kontsertidel ei ole tema sõnul pea kusagil kombeks kasutada telefoni või võtta kaasa väikelapsi, sööki-jooki, seljakotte või loomi, sest need võivad segada laval toimuvat, ülejäänud publikut või allergikuid.
«Samamoodi häiriv on kõigile, kui inimesed liiguvad etenduse ajal sisse-välja, mis on Eestis paraku süvenemas. Vastavat infot ei panda piletimüügi juurde kirja, sest enamik inimesi peab teisi arvestavat käitumist endastmõistetavaks,» lisab ta.
Postituse kommentaariumist tuleb tõepoolest välja asjaolu, et lavastust on soovitud vaatama minna lausa kolmenädalase beebiga.
Kultuuriministeeriumi teatrinõunik Laur Kaunissaare kommenteeris asjaolu Elu24-le järgmiselt: «Ühelt poolt etendusasutuse seadus selliseid küsimusi ei reguleeri, niisamuti nagu ei sekku reeglina üksikjuhtumitesse ka kultuuriministeerium. Teiselt poolt on mõistlik, et etenduste korraldaja seab oma etenduste külastamise reeglid paika nii, et need on ühelt poolt piisavalt selged, kuid samas ka piisavalt paindlikud, sest tekkivaid olukordi on sageli raske ette näha.»
«Kolmandalt poolt võin kahe väikelapse isana kinnitada, et olukord on potentsiaalse külastaja vaatest ju mõistetav, kuid neljandalt poolt on olukord mõistetav ka korraldaja poolt, kelle vaatest on raske näha ette reegleid väga erinevates vanustes külastajate kohta, kellest väikelapsed, võin ise kinnitada, võivad ettehoiatamata käituda küllalt etteaimamatult, mida on neile ka raske ette heita. Mõistlik on, et avalik eelkommunikatsioon avalike ürituste osas on võimalikult selge, kuid niisamuti on mõistlik ka külastajapoolne paindlikkus,» lisas Kaunissaare.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) sõnul on eelneva info andmise täpsus piletimüügis väga oluline ning piletimüüja on kohustatud seda tegema.
«Kui lepingu sõlmimisel (pileti ostmisel) piiranguid ega vastavat infot ei olnud, siis hilisemalt lepingu tingimuste oluline muutmine (ja varem teadmata kitsenduste seadmine) võib olla aluseks lepingust taganemisel (ja pileti eest tasutu tagasisaamisel). Samas tuleb arvestada, et lepingupooled peavad käituma mõistlikult ja teineteise huve arvestavalt – seega võib suurema hulga koduloomade või imikute teatrietendusel viibimine olla takistuseks etenduse läbiviimisel ja selline piirang võib olla mõistlikult põhjendatav,» selgitas TTJA tarbijavaidluse komisjoni sekretariaadi juht Veiko Kopamees.