KAS TÕESTI? ⟩ «Pärast tankimist jäi auto lihtsalt seisma.» Pärnu naine kahtleb kütuse kvaliteedis (1)

Triin Roos
, Ajakirjanik
Copy
Circkle K
Circkle K Foto: Mihkel Maripuu

Pärnulanna auto ütles üles vahetult pärast tankimist. Uurime, milles võis olla probleem ning mida teha säärases olukorras, kui tundub, et auto rikke põhjustas kütus. Kuidas selgitab olukorda Circle K esindaja?

Facebooki grupis «Märgatud: Pärnus» jagab oma muret naine, kes juunikuu keskel tankis kütust Pärnus Tallinna maanteel asuvas Circle K tanklas.

«Tankisin 15.06 kell 11.27 Pärnus Tallinna maantee Circle K tanklas tankurist nr 1 bensiini 95. Sain sõita umbes 1 kilomeeter, kui Sauga ringteel auto armatuuril kõik tuleb põlema läksid ja auto edasi ei liikunud,» kirjutas pärnulanna Laura (nimi muudetud, toimetusele teada) Facebooki grupis «Märgatud: Pärnus» 28. juunil. «Tänaseks olen auto sõidukorda saanud ja kindlaks on tehtud, et viga oli kütuses. Pöördusin oma murega ka tanklaketi poole, kust sain vastuseks, et nemad endal süüd ei näe. Huvitav, kes siis süüdi on,» küsib naine. «Bensiin on piimjas ja hägune, läbi ei paista. Peale kütuse paagist välja laskmist, paagi pesu ja mootori puhtaks sõitmist kadusid mured. Autoks on bensiinimootoriga Honda CRV,» ütleb Laura, kes on olnud Circle K püsiklient umbes 20 aastat ja samast tanklast tankinud pidevalt.

«Nüüd minu küsimus: kas kellelgi veel samal ajal sealt tankides probleeme esines? Kuidas käituksid sina selles olukorras?» soovib Laura kaaslinlastelt teada.

Probleeme on olnud teistelgi

Kommentaari jätnud Mati küsib: «Miks tangid 95-t? Kulu on ju suurem kui 98-t kasutades.»

Postitusele vastanud Sandra ütleb, et ta tangib alati Circle K tanklas, kuid ühel korral tundus talle pärast tankimist, et auto käitub teistmoodi. «Kord, kui tankisin tavapäraselt 98-t, siis autol polnud sama tõmmet. Hiljem nägin siin teemat, et mitu autot, mis seal tankisid, lõpetasid töökojas. Kaldun arvama, et mu auto sõitis edasi, kuna on uus ja väga terve. Muul juhul oleks ilmselt sama olukord,» avaldab Sandra.   

«Minul on tekkinud kaks korda Circle K tanklas tankides koheselt probleem, et auto ei käivitu,» kirjutab Kätlin. «Ükskord viisin auto remonditöökotta, kus tehti diagnostika, mis ei näidanud autol ühtki viga. Selgust ei saanudki, aga ise olen suht kindel, et kütusest oli see tingitud.»

Erika aga ütleb, et tema tütrel oli sama probleem ning ta lasi teha kütuseekspertiisi. «Tütar sai raha tagasi. Nii ekspertiisi raha kui ka kütuse,» avaldab Erika.

Kaido soovitab samuti ekspertiisi tellimist ning tarbijakaitsesse pöördumist. «Tuleb võtta ekspertiis ning minna tarbijakaitsesse. Ega siin meil kütusespetsialiste ei ole. Saad vaid otsida sama tankla kaaskannatajaid,» ütleb ta.

Circle K tankla selgitab

Kas tõesti on kütuse kvaliteediga probleem? Elu24 küsis selgitust Circle K tanklalt. 

«Juhtumeid, kus vale või halva kvaliteediga kütus ei võimalda enam edasi sõita, tuleb kindlasti ette. Küll aga on äärmiselt ebatõenäoline, et see toimus kütusejaamas, kus kõik kütused on kontrollitud nii enne kui ka pärast kindla terminali mahutisse ümberpumpamist,» ütleb Circle K Eesti mootorikütuste tootejuht Teedo Melts.

Circkle K
Circkle K Foto: Mihkel Maripuu

«Circle K kontrollib enda teenindusjaamades kütuse kvaliteeti väga põhjalikult, et pakkuda klientidele alati kvaliteetset kütust ning vältida olukordi, kus kütus võiks sõidukitele kahjulikuks osutuda.»

Melts räägib, et Circle K-s kontrollivad nad kütust kontrollprooviga juba kauba saabumisel ning kui kaup on mahutisse ümber pumbatud, järgneb sellele täisanalüüs. «Kontrollitud kaup sertifitseeritakse, mis tähendab, et tegu on kontrollitud kvaliteetse kütusega. Lisaks sellele viime läbi pistelisi proove enda teenindusjaamades. Lisaks teostab sõltumatut kütuse järelevalvet üle Eesti ka keskkonnauuringute keskus. Nemad viivad juhuvalimi alusel pistelisi proove läbi kõikide kütusemüüjate juures üle Eesti.»

Circle K tankla esindaja ütleb, et kõnealuses Pärnu Circle K teenindusjaamas ei ole teiste sarnaste juhtumite kohta tulnud ühtegi kaebust, mistõttu on vähetõenäoline, et mahutist sattus auto kütusepaaki ebakvaliteetne bensiin. «Mootoribensiin 95 on väga suure müügiosakaaluga toode, mis mõjutanuks väga paljusid kliente ning nende sõidukeid,» tõdeb Melts.

«Kui mahutis on kontrollitud ning sertifitseeritud mootoribensiin, siis on võimalik probleemide põhjustaja sageli varem või pärast tankimist paaki sattunud mittesobiv aine. Näiteks on pärast tankimist kütusepaagi kork lahti ununenud, sellega on käidud autopesulas ning paaki on sattunud vesi ja pesuaine,» räägib Melts.

Pärnulanna Laura leiab, et oleks õiglane, kui kütusefirma sobimatu kütuse eest raha tagasi maksaks. «Minu sooviks on selle kütuse hüvitamine, mis paagist välja lasti. Seda on umbes 30 liitrit. Kütus on mul ilusti alles,» ütleb naine Elu24-le. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles