Tuntud USA koomik on süüdi selles, et tampoonid on otsas?

Chrislin Metsanurm
, Elu24 suvereporter
Copy
USA koomik ja näitlejanna Amy Schumer.
USA koomik ja näitlejanna Amy Schumer. Foto: Reuters/ScanPix

Ameerika rahvusvaheline tarbekaupade ettevõte Procter & Gamble süüdistab Amy Schumerit liiga hea müügitöö tegemises, mille tõttu on paljudes poodides tampoonide nappus.

41-aastane koomik ja näitlejanna Amy Schumer esines 2020. aasta juulis ettevõttele P&G kuuluva Ameerika populaarseima tampoonibrändi Tampax reklaamides, mille eesmärk oli normaliseerida menstruatsiooniteemalisi vestlusi.

«Jaemüük on plahvatuslikult kasvanud,» ütles ettevõtte pressiesindaja Cheri McMaster ajakirjale Time. Ta selgitas, et nõudlus on kasvanud 7,7 protsenti pärast seda, kui 2022. aasta Oscari gala otseülekande saatejuht Schumer peaaegu kaks aastat tagasi nende reklaamiseerias kaasa tegi.

Tampaxi tampoone on paljudest riigi toidupoodidest praegu raske saada, kuna Amazoni müüjad kasutavad puudust ära. Jaanuaris maksis Amazonis üks 18 tampooni sisaldav Tampaxi karp 114 dollarit, mis on umbes 6 dollarit rohkem iga tampooni kohta, kui naised tavaliselt maksavad. Lisaks raevukatele kaebustele puuduse kohta Redditi lõimedes on kodutuid naisi toetav heategevusorganisatsioon näinud ka naiste hügieenitoodete annetustes «suurt langust».

Samal ajal saavutas P&G viimases kvartalis aastakümnete suurima müügikasvu ja naiste enesehooldustoodete müügist teenitud summa kasvas 10 protsenti.

Kas selles on süüdi Schumeri tõhus müügitöö? Olukord tõstatab küsimuse, kas ainult kaasaegsetel reklaamidel on tegelikult jõudu toote müügile hoog sisse lükata.

Samas napib ka teiste kaubamärkide tampoone, sealhulgas Playtex, ning neil pole selles kedagi süüdistada.

Time väidab, et COVID-19 pandeemia on osaliselt süüdi, kuna tampoonide valmistamiseks kasutatava puuvilla, plasti ja paberimassi järele on maskide ja muude isikukaitsevahendite valmistamise tõttu olnud suur nõudlus. See avaldab omakorda survet tarneahelale. Probleemile on kaasa aidanud ka tehaste sulgemine ja töötajate nappus.

Samal ajal pole tampoonid ainsad hädavajalikud esemed, mida on kogu riigi kauplustest raske leida. Paanikas vanemad maadlevad imikute piimasegu kurnava puudusega ning kriis jätkub prognooside kohaselt veel kaks kuud.

On ebaselge, kui palju Schumerile väidetavalt mõjukate reklaamide eest maksti, kuid P&G teatas põnevusega oma koostööst koomikuga 2020. aasta juulis pressiteates.

«Kui otsustasime keskenduda tampoonidele ja menstruatsiooni teemal harimisele, teadsime, et Amy Schumer sobib ideaalselt, sest Amy ei kohku tagasi millegi ees,» märkisid nad.

«Meie eesmärk on muuta menstruatsiooni- ja tampoonivestlused sama normaalseks kui menstruatsioonid ning esimene samm on see, et inimesed saaksid neist rääkida,» lisasid nad. «Loodame, et see partnerlus ja meie uus kaasahaarav hariduse ja meelelahutuse periood ja tampooniteemaline sisu julgustavad rohkem inimesi naerma, rääkima ja nende kohta õppima.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles