Hiljuti on Bolti rakenduses takso tellimisel sõidu hind ja ooteaeg üha sagedamini viimasel hetkel drastiliselt muutunud. Autot tellides näitab rakendus ühte hinda ja ooteaega, kuid sõidu kinnitamisel muutuvad need aina suuremaks. Kliendid tunnevad, et Bolt eksitab neid. Bolti tegevjuht Markus Villig selgitab probleemi tagamaid.
PAHASED KLIENDID ⟩ Miks Bolt tõstab hinda ja pikendab ooteaega viimasel minutil?
Bolti teenus on viimase nädala jooksul korraliku kaebuste rahe alla sattunud. Teenuse kasutajad on endast väljas, sest tunnevad, et Bolt eksitab neid.
Twitteris on vohama läinud kirev arutelu, kus inimesed räägivad enda kogemustest Bolti teenuste kasutamisega ning avaldavad pahameelt viimaste muudatuste üle.
Arutelu sai alguse Kreete säutsust, kus ta pahandas, et Bolt näitab oma rakenduses, et takso maksab 3,4 eurot ja ooteaeg on neli minutit, kuid siis saadetakse auto, mille ooteaeg on kümme minutit ning hind kallim. Kreete tunneb, et selline käitumine on kliendi eksitamine.
Sorri @boltapp aga te ei saa näidata oma äpis, et takso maksab 3.4€ ja ooteaeg on 4min ning saata auto, mille ooteaeg on 10min ning hind kallim. Veits kliendi eksitamise alla ei lähe see v?
— Kreete Mi∆Mi 💙💛 (@KreeteMiaMi) June 7, 2022
Bolti kaasasutaja ja tegevjuht Markus Villig märkas inimeste muret ning vastas säutsule põhjendusega, et saabumisaja arvutab Bolt lähima kolme kuni viie juhi põhjal. Kui ükski neist ei reageeri, läheb tellimus automaatselt järgmistele ja seega on ka eeldatav saabumisaeg kahjuks pikem. Hind aga nii muutuda ei saa ning kui kaugematel juhtidel on kõrgem tariif, küsitakse kliendilt selle muutmiseks luba.
Saabumisaja arvutame lähima 3-5 juhi põhjal. Kui ükski neist ei reageeri, siis läheb tellimus automaatselt järgmistele ja seega ka ETA kahjuks pikem.
— Markus Villig (@villigm) June 8, 2022
Hind aga nii muutuda ei saa. Kui kaugematel juhtidel on kõrgem tariif, siis küsime kliendilt luba kas see sobib. pic.twitter.com/S8gxQCxYwu
Paljudel on sama jama
Kreete säuts tõi esile probleemi, millega puutuvad kokku paljud eestlased iga päev. Enda ebameeldivaid kogemusi Bolti äpiga jagasid mitmed, kellel on viimasel ajal sama probleem tekkinud. Klientidele tundub ainsaks lahenduseks teise teenusepakkuja valimine.
mul oli sama, siis kui äkki näitas kallimat hinda ma canceldasin ära ja sain boltilt veel trahvi ka, kuigi taksojuht lõpetas veel eelmist sõitu 😡
— LadnaDelSlay (@DelLadna) June 7, 2022
@waldec @villigm Suht palju sarnast tagasisidet, ka endal sama kogemus. Hind hinnaks, aga aja luiskamine paneb tihti ebameeldivatesse olukordadesse.
— Siim Teller (@siimteller) June 7, 2022
Laseme hinnad räigelt alla, et oma turuosa saada, muudame inimeste harjumusi & siis tõstame hindu ja laseme kvaliteedi alla, et kasumlik oleks - a ahnusel on piirid ja inimesed harjuvad uuesti ümber.
— präänik (@Vannivaht) June 7, 2022
2) kui teine sõit on tehtud, ta passib 3-4 min enne kui kohale jõuab; 3) sõidab hoopis kõrvaltänavale täiesti vale maja ette ja küsib ekstra ooteraha sellep et vend ei tulnud õigele aadressile ise
— joanna (@BlooberrySkunk) June 7, 2022
Selline minutitega mängimine hakkas tekkima mingi kuu kaks tagasi ja see on nii haige. See, et te klientide lemmik olete ei tähenda, et nad igasugused viperdused kahe käega vastu võtavad. Please change this back to normal
— joanna (@BlooberrySkunk) June 7, 2022
Mul päris kaua olnud (ca 2 a), et ooteaeg muutub mitmekordseks või suureneb oodates järjest (6 min asemel 17 min jne, 3>5>7 min). Samuti viimati sõit lennujaama üle 2x kallim kui varem. Aga uberiga veel hullem (nt juht sõitis loomaaeda kellelegi järgi, ma ootasin Koplis 🤪)
— Monika Reppo 💙💛 (@MonikaReppo) June 7, 2022
värske kogemus - 3 minutit moondus 22-ks, tùhistasin. tellisin siis takso, tuli kohale seesama kolmeminutibolt. arusaamatu.
— katerina nikolenko 🇪🇪 🇺🇦 (@ylakoma) June 7, 2022
bolt on mulle prguseks teinud 5x sama lyket pls fix ur shit seriously pic.twitter.com/lDBEigZ6Im
— b (@printshess) June 8, 2022
Ma olen ka hakanud uberit ja/või forusi kasutama, ei jaksa jäunata, juhid sõidavad valesti ja kahjuks me ei räägi ka ühist keelt, nii et ei saa ka öelda, et lähete valesti.
— Loore (@KLoore) June 7, 2022
jumala ok, arusaadav, et hinnad on tõusnud, aga sellega koos ei peaks hüppeliselt kvaliteet langema. Probleem on ju selles, et antud rakendusega ei saa arvestada.
— Hele 🌙 🌻 (@Helendus) June 7, 2022
Nagu öeldud, siis Markus Villigu sõnul arvutab Bolt saabumisaja lähima kolme kuni viie juhi põhjal ning rohkem kui 95 protsenti tellimustest võtab üks nendest vastu. Siis vastab ka eeldatav saabumisaeg ootustele. Kui ükski neist ei reageeri, läheb tellimus edasi ja seega on ka saabumisaeg pikem. Villigu sõnul taandub lõpuks kõik nõudluse ja pakkumise tasakaalule.
Lihtsustatult arvutame saabumisaja lähima 3-5 juhi põhjal. >95% tellimustest võtab üks nendest vastu ja ETA vastab ootustele.
— Markus Villig (@villigm) June 8, 2022
Kui kahjuks ükski neist ei reageeri, siis läheb tellimus kaugemale ja seega ka saabumisaeg pikem.
Lõpuks taandub kõik nõudlus/pakkumine tasakaalule.
Põhjuseks on juhtide puudus ja nõudluse kasv
Probleem taksoteenuste hinna ja ooteajaga ei puuduta ainult Tallinna Bolti. Ka Londonis kimbutab eestlasi sama mure. Villigu sõnul on nii Londonis, Tallinnas kui ka enamasti mujal Euroopas tekkinud viimase kahe aastaga suur juhtide puudus, mille tõttu saabumisajad kannatavad.
Nii Londonis, Tallinnas kui ka enamus Euroopas on viimase 2 aastaga suur juhtide puudus tekkinud. Nõudlus kasvab kiiremini kui sektorisse uusi juhte siseneb ning seega saabumisajad kannatavad.
— Markus Villig (@villigm) June 8, 2022
Teeme igapäevaselt tööd, et seda parandada. 🚗🛴🚲
Markus Villig lubab, et Bolt teeb igapäevaselt tööd, et probleemi lahendada. Seega jääb lootus, et tulevikus olukord paraneb ning kliendid saavad rahumeeli taksoteenust edasi kasutada.