Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

PAHASED KLIENDID Miks Bolt tõstab hinda ja pikendab ooteaega viimasel minutil?

Copy
Bolti rendiauto.
Bolti rendiauto. Foto: Sander Ilvest

Hiljuti on Bolti rakenduses takso tellimisel sõidu hind ja ooteaeg üha sagedamini viimasel hetkel drastiliselt muutunud. Autot tellides näitab rakendus ühte hinda ja ooteaega, kuid sõidu kinnitamisel muutuvad need aina suuremaks. Kliendid tunnevad, et Bolt eksitab neid. Bolti tegevjuht Markus Villig selgitab probleemi tagamaid.

Bolti teenus on viimase nädala jooksul korraliku kaebuste rahe alla sattunud. Teenuse kasutajad on endast väljas, sest tunnevad, et Bolt eksitab neid.

Twitteris on vohama läinud kirev arutelu, kus inimesed räägivad enda kogemustest Bolti teenuste kasutamisega ning avaldavad pahameelt viimaste muudatuste üle.

Arutelu sai alguse Kreete säutsust, kus ta pahandas, et Bolt näitab oma rakenduses, et takso maksab 3,4 eurot ja ooteaeg on neli minutit, kuid siis saadetakse auto, mille ooteaeg on kümme minutit ning hind kallim. Kreete tunneb, et selline käitumine on kliendi eksitamine.

Bolti kaasasutaja ja tegevjuht Markus Villig märkas inimeste muret ning vastas säutsule põhjendusega, et saabumisaja arvutab Bolt lähima kolme kuni viie juhi põhjal. Kui ükski neist ei reageeri, läheb tellimus automaatselt järgmistele ja seega on ka eeldatav saabumisaeg kahjuks pikem. Hind aga nii muutuda ei saa ning kui kaugematel juhtidel on kõrgem tariif, küsitakse kliendilt selle muutmiseks luba.

Paljudel on sama jama

Kreete säuts tõi esile probleemi, millega puutuvad kokku paljud eestlased iga päev. Enda ebameeldivaid kogemusi Bolti äpiga jagasid mitmed, kellel on viimasel ajal sama probleem tekkinud. Klientidele tundub ainsaks lahenduseks teise teenusepakkuja valimine.

Nagu öeldud, siis Markus Villigu sõnul arvutab Bolt saabumisaja lähima kolme kuni viie juhi põhjal ning rohkem kui 95 protsenti tellimustest võtab üks nendest vastu. Siis vastab ka eeldatav saabumisaeg ootustele. Kui ükski neist ei reageeri, läheb tellimus edasi ja seega on ka saabumisaeg pikem. Villigu sõnul taandub lõpuks kõik nõudluse ja pakkumise tasakaalule.

Põhjuseks on juhtide puudus ja nõudluse kasv

Probleem taksoteenuste hinna ja ooteajaga ei puuduta ainult Tallinna Bolti. Ka Londonis kimbutab eestlasi sama mure. Villigu sõnul on nii Londonis, Tallinnas kui ka enamasti mujal Euroopas tekkinud viimase kahe aastaga suur juhtide puudus, mille tõttu saabumisajad kannatavad.

Markus Villig lubab, et Bolt teeb igapäevaselt tööd, et probleemi lahendada. Seega jääb lootus, et tulevikus olukord paraneb ning kliendid saavad rahumeeli taksoteenust edasi kasutada.

Tagasi üles