Aasta algusega on suuresti vähenenud Netflixi kasutajate arv. Lisaks andis ettevõttele põntsu Venemaalt lahkumine. Kas nüüd hakatakse reklaamiga kahjusid tasa teenima?
Netflix plaanib hakata reklaame näitama?
Netfilxi voogedastusteenust kasutavate leibkondade arv vähenes aasta esimese kolme kuuga 200 000 võrra, kuna ettevõte seisis silmitsi tiheda konkurentsiga. Suure löögi andis ka hindade tõstmine mõnes riigis ning lahkumine Venemaalt.
Ettevõte hoiatas aktsionäre, et juulile eelneva kolme kuu jooksul lahkub tõenäoliselt veel kaks miljonit tellijat. «Meie tulude kasv on märkimisväärselt aeglustunud,» teatas Netflix teisipäeval pärast esimese kvartali tulemuste avaldamist aktsionäridele.
«Meie suhteliselt kõrge leibkondade osatähtsus – kui arvestada ka suurt hulka ühiseid kontosid kasutavaid leibkondi – on liikumas vastutuult,» lisasid nad.
Netflix teatas, et märtsis vastuseks Ukraina sõjale Venemaalt lahkumine läks neile maksma 700 000 tellijat. Veel 600 000 inimest lõpetas teenuse kasutamise USA-s ja Kanadas pärast seda, kui see jaanuaris hindu tõstis.
Kuigi Netflixi sõnul toovad hinnatõusud ettevõttele vaatamata tühistamistele rohkem raha, siis analüütikud väidavad, et voogedastusteenuste kallinemine koormab majapidamisi, kuna elukallidus on niigi tõusuteel.
Netflix kavatseb käivitada reklaamitoega tasuta teenuse, nagu on rivaalidel Disney ja HBO. Analüütikud ütlevad, et see võib luua ettevõttele, mis on seni reklaamidest kõrvale hoidnud, märkimisväärse uue tuluallika, kirjutab BBC.