Dali Kask tõi välja, et helidisain on helikunsti üks liik, kus luuakse helisid sihtotstarbeliselt. «Oma igapäevases töös aitan paljudel ettevõtetel nende brände helide ja muusika abil turunduslikus mõttes paremini kuuldavaks teha,» sõnas helidisaini loovjuht.
«Teen muusikalisi kujundusi avalikku ruumi ja koostöös heliloojatega loome sobilikke helindeid audiobrändingu tarbeks. Seoses tehnika arenguga on helidisain viimaste aastakümnete jooksul kõvasti arenenud ja brändi kuvandi loomisel hästi oluliseks muutunud. Seda ka näiteks tootedisainis,» selgitas Kask.
Helidisaini ekspert tõi tootedisaini ja helide ühisest arengust näiteid, mida võime hõlpsasti märgata ka oma kodudes. «Kodumasinad meie majapidamises tekitavad teatavaid helisid. Näiteks annavad need meile märku siis, kui mõni programm alustab tööd või on parasjagu just lõpetanud. Need helid, mis meie käitumist suunavad, on uute masinate puhul juba teadlikult disainitud,» rääkis ta.
«Rääkimata videomängudest, millega uus generatsioon täna palju kokku puutub. Muusikadisainil on selles valdkonnas äärmiselt tähtis ja oluline roll mängida. Erinevad helid annavad mängijale teada, mis teatud hetkel parasjagu mängu etapis toimumas on,» sõnas ta.
Kask lisas, et meie ümber on täna väga palju funktsionaalseid helisid, mille puhul on hoolega läbi mõeldud nende kõla. «Lühidalt kokku võttes, sellel alal asub ka minu tööpõld,» lisas ta.
«Funktsionaalsete helide mõte on see, et inimesi soovitud suunas tegutsema panna. Kodumasinad tõmbavad meid enda juurde. Kui autos jääb turvavöö lahti, siis järjest valjenev heli suunab meid selle lõpuks kinni panema,» rääkis ta.