Jaapanlased on uhked selle üle, et nende rongid on alati graafikus ega hiline, vaid saabuvad jaamadesse lausa sekundi pealt.
Täpsus maksab: Jaapani rongijuht läks saamata jäänud 43 eurosendi pärast kohtusse
Tõusva päikese maal juhtus 2020. aasta juunis, et rong jäi sihtkohta üks minut hiljaks ja rongifirma maksis seetõttu rongijuhile 56 jeeni (43 eurosenti) vähem palka, teatab afp.com.
Rongijuht andis selle aasta alguses tööandja JR Westi kohtusse, kuna tema arvates oli hiljaks jäämine minimaalne ja tal on õigus täispalgale. Ta tahab saada kohtu kaudu 2,2 miljonit jeeni (16 800 eurot) vaimse pinge ja kannatuste eest, et teda süüdistati oma töö halvasti tegemises ja tal vähendati palka.
Rongijuht pidi sõitma tühja rongiga Jaapani lääneosas Okayama raudteejaama depoosse. Ta läks aga valele perroonile, mistõttu jäi ta teise rongijuhi väljavahetamisega hiljaks. Seepärast lahkus rong jaamast ja saabus depoosse üks minut hiljem.
JR West võttis alguses rongijuhi palgast maha 85 jeeni (65 eurosenti), kuid vähendas seda hiljem 56 jeenini, kuna mees pöördus Okayama töökontrolliametnike poole.
JR Westi esindajate sõnul oli neil õigus palgast väike osa ära võtta, sest segaduse tõttu ei teinud rongijuht ühe minuti jooksul tööd.
Rongifirma pressiesindaja sõnul tõlgendavad firma ja rongijuht hiljaks jäämist erinevalt. Firma lähtus kinnistunud reeglist «kui ei tööta, ei saa palka» ja neil oli õigus jätta mehele mittetöötatud aja eest maksmata.
Rongijuhi sõnul tekkis hilinemine inimlikust veast ning ühte minutit ei saa pidada tööluusiks.
Jaapani rongiliiklus on väga täpne ja kui midagi juhtub, siis firma vabandab. 2017. aastal vabandasid raudteevõimud selle eest, et rong lahkus jaamast 20 sekundit varem.
Kui rong jääb üle viie minuti hiljaks, saavad reisijad rongifirmalt teatise, mille abil saavad töökohas või mujal enda hilinemist põhjendada.