Täna kell 21.30 on Kanal 2 saate «ESSE» stuudios Eeva Essega vestlemas Kroonika peatoimetaja Ingrid Veidenberg, juutuuber Hensugusta, laulja Synne Valtri ja tõsielustaar Rannamaja-Helena. Arutlusteemaks on kuulsus ja selle pahupool.
«ESSE» täna: kuidas saada kuulsaks ja tulla toime staarisära pahupoolega?
Uuring: laigid toovad kuulsuse
Saate tellitud Norstati uuringu järgi peavad Eesti inimesed kõige kuulsamaks sotsiaalmeediastaare. Uuringust selgub, et neid peab kõige kuulsamaks suisa 28 protsenti küsitletutest. Sama suur hulk inimesi pidas kõige kuulsamaks poliitikuid. Ent tuleb arvestada, et küsitlus tehti vahetult enne valimisi, kui poliitikud olid kõige rohkem pildis nii televiisoris, raadios, ajalehtedes, sotsiaalmeedias kui ka poes ja valija koduukse taga kingitusi jagades.
Sotsiaalmeediastaaridest ja poliitikutest vähem kuulsaks peeti näitlejaid ja lauljaid (20 protsenti) ning ajakirjandusest tuntud inimesi (11 protsenti).
Üllatavalt vähe peeti kuulsaks sportlasi: vaid 7 protsenti küsitletutest pidas neid kõige kuulsamaks.
Koroonapandeemia on toonud meediapilti ka uut sorti kuulsused – 6 protsenti küsitletutest pidas kõige kuulsamaks hoopis teadlasi ja arste.
Külas tuntud näod
Kroonika peatoimetaja Ingrid Veidenberg leiab, et tänapäeval on sotsiaalmeedia võimaluste tõttu oluliselt lihtsam kuulsaks saada kui 25 aastat tagasi. «Kui Kroonika alustas, ei olnud sotsiaalmeediat. Kui sa pääsesid Kroonika esikaanele, olidki kuulus. Kasvõi 15 minutiks. Aga täna, tõmba ennast paljaks, tee Instagramis ilusad pildid ja 15 000 jälgijat hakkab sind jälgima. Väga lihtne!»
Juutuuber Henri Karpov alias Hensugusta on just üks neid sotsiaalmeediatähti, kelle kuulsus ei olnud planeeritud, vaid pigem juhuslik. «Ma ei teinud sihilikult seda, et tahaks tähelepanu saada. Leidsin loomingulise väljundi ja leidsin inimesed, kes kuulasid ja naersid minu naljade üle. Mingil hetkel sai see väga suure hoo sisse ja nii see läks, üle viie aasta juba,» räägib ta.
«Ei ole lihtne alustada täiesti nullist, ilma kõrvalise abita. Kindlasti on vaja enesekindlust, mõnusat vürtsikat jonni ja töökust,» leiab lauljatar Synne Valtri, kes tõusis kuulsusetaevasse juba veidi küpsemas eas ning töötas ennast ise üles.
Omaette fenomen on nn 15 minuti kuulsused, kes kerkivad esile parasjagu populaarsetest tõsielusarjadest televisioonis. Rannamaja-Helena ehk Helena Klaar möönab, et meedial on võime jätta sinust teistsugune mulje, kui tegelikult oled. «Ma ei tahtnud, et see maine selliseks läheb, aga see võibolla tegi see minust tugevama inimese,» leiab ta ning märgib, et ei loe enda kohta kirjutatud artikleid, sest need on enamasti negatiivsed. «Ma tahtsin alguses valetada endale, et need ei mõjuta mind, aga tegelikult ikka mõjutavad.»
Saates astub üles ka seni tundmatu Ronda, kelle elu suurim unistus on saada kuulsaks –kuulsaks vaid kuulsuse enda pärast, sest laulda ta ei oska ning muid erilisi andeid ka ei evi.