Soomes on elektriauto laadimine kohati juba kallim kui paagi täitmine kütusega (16)

Heveli Tuisk
, reporter/toimetaja
Copy
Tesla isesõitev elektriauto
Tesla isesõitev elektriauto Foto: Shutterstock

Soome Kauppalehti reporter käis elektriautoga proovisõitu tegemas ja sõitis läbi ka kiirlaadimispunktist. Kui ta ühe McDonald'si restorani juures autot laadides selle eest küsitavat hinda nägi, pidi ta burgeri kurku tõmbama.

Elektriauto ülalpidamine on muutunud Soomes kohati kallimaks kui bensiini- või diiselmootoriga sõidukiga liikumine. Kallimaks osutub see siis, kui kasutatakse avalikke kiirlaadimispunkte kõrge rändlushinnaga, kirjutab Ilta-Sanomat.

Rändlustasud kujutavad kõige suuremat ohtu neile elektriauto juhtidele, kes kasutavad kiir- ja kauglaadijaid. Seega tuleb enne laadimist kontrollida, kas tasub ikka auto sinna pistikusse panna.

Sarnased kiirlaadimisjaamad on näiteks McDonald'si parklates, kus rändlushind võib hinge kinni ja silmad punni lüüa küll. Just McDonald'si juures püüdis Soome reporter laadida Audi e-tron Gt-d kiirlaadijaga. Rändlushinna tõttu osutus laadimine aga vägagi kalliks – 33 eurot minutis.

272 eurot maksnud kiirlaadimisega suutis auto sõita kõige rohkem 80 kilomeetrit. Bensiini- või diiselmootoriga autoga saab 100 kilomeetrit läbida vaid 12 euro ees. 

Maksesüsteem käib aga läbi nutitelefoni äpi, kuhu tuleb lisada oma krediitkaardi andmed. Õnneks pole nii suure summa eest autot laadinud ajakirjanik veel arvet saanud.

Juba aasta tagasi lubati rändlustasud lõpetada, kuid selgub, et seda pole veel tehtud.

Kommentaarid (16)
Copy
Tagasi üles