USA San Francisco ülikooli psühholoogide uuring paljastas, et kliendid loevad restorani menüüd nagu raamatut.
Restorani menüüd loetakse nagu raamatut
Uurijate sõnul ei hüppa inimesed menüüd lapates ühest kohaste kiiresti teise, vaid loevad menüüs olevat järjekorras, kirjutab Helsingin Sanomat.
Restoranimaailmas on pikka aega arvatud, et road tuleb panna menüüsse strateegiliselt. Traditsiooni kohaselt pannake menüü paremale poole natuke keskkohast üles need toidud, mida tahetakse enim pakkuda.
Selles kohas arvatakse olevat menüü see paik kuhu kliendi pilk enim kinnitub ning kus see viibib kõige kauem.
USA teadlased asetasid 25 vabatahtliku katsealuse silmadele pupillide liikumist registreeriva seadme. Siis anti ette menüüd ja paluti seda uurida nagu nad tahaksid midagi tellida.
Silmade liikumise analüüs näitas, et inimesed ei kinnita menüüd uurides tähelepanu peamiselt ühte kohta.
Vabatahtlikud lugesid menüüd nagu raamatut, vasakult paremale ja ülevalt alla.
Uurijate jaoks oli üllatus, et osa katsealuseid jättis menüüs salatite osa vahele.