The New York Times tegi kindlaks, miks konteinerlaev Ever Given Suessi kanalisse kinni jäi

Inna-Katrin Hein
Copy
Maxar Technologies  29. märtsi sateliidifoto, millel on näha konteinerlaeva Ever Given peaaegu risti Suessi kanalis
Maxar Technologies 29. märtsi sateliidifoto, millel on näha konteinerlaeva Ever Given peaaegu risti Suessi kanalis Foto: Maxar Technologies/Scanpix

Ameerika Ühendriikide tuntud väljaande The New York Times uurivad ajakirjanikud tegid kindlaks, miks maailma üks suuremaid konteinerlaevu Ever Given Suessi kanalisse selle aasta märtsi lõpul kinni jäi. Uuring näitas, et laevaga juhtunut mõjutas ka inimlik tegur.

Ever Given on 400 meetri pikkune ja 59 meetri laiune konteinerlaev, mis kuulub Jaapani firmale Shoei Kisen Kaisha ja mida rendib Taiwani firma Evergreen. See jäi Suessi kanalisse viltu kinni 23. märtsil, takistades maailma ühes vilkamas kanalis laevaliiklust kuus päeva. Osa maailma kaubavedudest seiskus.

Suessi kanal on Egiptuse jaoks tähtis sissetulekuallikas ja kohalike võimude teatel kaotasid nad 12–15 miljonit dollarit (10–12 miljonit eurot) iga päevaga, mil Ever Given laevaliiklust takistas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles