Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Alkoholipoe välireklaam ajas tartlastel harja punaseks

Copy
CityAlko ja SuperAlko reklaam on sotsiaalmeedias tekitanud küsimusi ja ka pahameelt.
CityAlko ja SuperAlko reklaam on sotsiaalmeedias tekitanud küsimusi ja ka pahameelt. Foto: Erakogu

Alkoholipoodide CityAlko ja SuperAlko suvine reklaamplakat on pälvinud sotsiaalmeedias inimeste pahameele. 

Sel nädalal ilmus Tartu linnapilti CityAlko ja SuperAlko reklaam, millel klaasist pudeliga autot tangitakse. Plakatil seisab küsimus «Puhkuseks tangitud?»

Allpool väiksemas kirjas kutsutakse üles inimesi alkoholipoodidest head ja paremat tankima.

Kommentaariumites sõna võtnud tartlaste arvates on tegu ebasobiva ja masendava reklaamiga, kuna see seostab joomist ja autojuhtimist.

«Alkohol ja auto ei peaks vast ühel pildil rohkem figureerima kui ehk sotsreklaamis äkki?» arvas üks.

Teine aga sõnas, et vastutustundetu reklaam võiks olla siis vähemalt geniaalne, ent ilmselt said ideed juba otsa. 

«Joogid autosse?» naljatles kolmas.

Neljanda sõnul on otsene vihje alkoholi ja auto sidumisele jälk ning lubamatu.

Tartu Postimehele kommenteeris Tartu linnavalitsuse õigusteenistuse juhataja Anneli Apuhtin, et linnapildis olev reklaam on igati reeglipärane. «Reklaamiseaduse järgi on alkoholi välireklaam keelatud, kuid pildil esitatud reklaam ei ole otseselt alkoholireklaam, kuigi selge on see, et see võib paljude jaoks seostuda just alkoholiga.» 

Advokaat Jaanus Mägi sõnas Postimehele, et tema silmis on alkoholipood teinud enne reklaami väljapanekut korralikku eeltööd. «On selgelt näha, et nad on selle detailselt läbi mõelnud,» lisab ta. Sellegipoolest on antud reklaamplakat tema hinnangul vale väga mitmes mõttes.

Tagasi üles