UURI LÄHEMALT ⟩ Tallinn Music Week avaldas konverentsi peateemad ja esimesed esinejad

MUSA portaal
Copy
President Kersti Kaljulaid TMW 2019 konverentsil.
President Kersti Kaljulaid TMW 2019 konverentsil. Foto: Patrik Tamm, TMW pressimaterjal

1.–2. oktoobril toimuv rahvusvaheline Tallinn Music Weeki konverents keskendub muusikatööstuse uutele võimalustele ja ärimudelitele. Eritähelepanu pööratakse kohaliku ja globaalse vastastikusele mõjule klubikultuurist regionaalsete kontserditurgudeni. 30 aasta möödumist Eesti iseseisvuse taastamisest tähistavad vestlused muusika rollist ühiskondlikes muutustes.

Konverentsi esimeste avalikustatud esinejate seas on Šoti produtsent Howie B, kes on teinud koostööd Björki ja Brian Eno ning ka Maarja Nuudi ja Mari Kalkuniga, Amsterdami esimene öölinnapea Mirik Milan ning muusikatööstuse vaimse tervise ekspert Joanne Croxford Inglismaalt.

Kohaliku kontserdituru edendamisest räägivad nii Euroopa elavmuusika assotsiatsiooni Live DMA koordinaator Audrey Guerre Prantsusmaalt, Baltikumi sõltumatute promootorite võrgustiku Cindy & Kate asutaja Mark Dieler Lätist ning Balkani skene üks värvikamaid tegelasi, agentuuri Password Production ja muusikatööstuse konverentsi PIN asutaja Login Kochishki Makedooniast.

TMW Jutud
TMW Jutud Foto: TMW pressimaterjal

Muusika kasutusest filmis, reklaamis ja mängunduses räägivad suurfilmide ja telesarjade muusikanõustajad Dan Koplowitz ja Thomas Golubić ning Billboardi auhinna laureaadist Brooke Wentz Ameerika Ühendriikidest, samuti muusikaprodutsent ja litsentseerimise agentuuri Black Cat White Cat Music asutaja Seiya Matsumiya Jaapanist.

Globaalse muusikaturu võimaluste üle arutlevad Live Nationi Soome ja Baltikumi kontserdituuride juht Scott Lavender, Soome muusika ekspordikontori Music Finlandi tegevjuht Kaisa Rönkkö ja Rootsi kontserdiagentuuri Pitch & Smith kaasasutaja Kalle Lundgren Smith.

Koduturgu esindavad teiste seas Eesti Kontserdi peaprodutsent Maarit Kangron, Live Music Estonia juht Henri Roosipõld ja Elena Natale, kelle asutatud klubis HALL toimub tänavuse TMW konverentsi teine päev aruteludega klubikultuurist kui kogukondliku identiteedi loojast ja rahvusvahelise öömajanduse mootorist.

«Tänu pandeemiale oleme märganud muusikavaldkonna varjus olnud külgi nii siseturul kui ka rahvusvaheliselt. Sõnum «mõtle globaalselt, tegutse lokaalselt» on saavutamas selle tõelist tähendust üle ilma – koduturgu tugevdades arendamegi oma muusikabrände ja ettevõtteid nii, et päriselt tekivad uued töökohad ja pakutakse reaalset tuge uutele talentidele,» kommenteerib TMW konverentsijuht Terje Trochynskyi. «Kohaliku haardega algatusest võib areneda hüppelaud maailma ning ühe piirkonna kogemus, teadmised ja anne võivad tänu targale tegutsemisele ulatuda üle ilma.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles