Kes on süüdi? Laevaterminali koroonatestipunktis läks kliendi ja testija vahel sõnasõjaks

Covid testimine, pilt on illustratiivne

FOTO: Marianne Loorents / Virumaa Teataja

Reisija kurdab, et Confido töötajad on ebaprofessionaalsed ning nende pärast jäävad inimesed tihtipeale laevast maha.

«Kuuuurijaga» võttis ühendust vanaproua Ellen, kellel tekkis 17. mail Tallinnas D-terminalis suur tüli Confido töötajatega, kes sadamas koroonateste tegid.

Nimelt soovis Ellen minna tagasi Soome, kuid laevale saamiseks on vaja teha koroonatest. Internetist laevapiletit ostes ta väidetavalt testile aega broneerida ei saanud, sest ajad olevat täis olnud. Nii otsustas ta minna varakult elavasse järjekorda, et saada õigel ajal test tehtud ja laevale.

Elleni lähedal olevat seisnud 66-aastane proua Juula, kes oli juba testi ära teinud. Naised hakanud juttu puhuma ja vestluse käigus tuli välja, et vanem proua ei oska iseteenindusest piletit välja printida. Ellen läks Juulale kiirelt appi, sest tema enda laev väljus tunduvalt hiljem.

Juula laeva väljumise aeg hakkas aina lähenema, kuid mida ei olnud, oli koroonatesti vastus ning naised palusid teenindajalt abi.

«Proovisime igalt poolt Juula meilist testi vastust leida, aga seda polnud, isegi mitte rämpspostis,» selgitas Ellen olukorda.

Juula ei tahtnud laevast maha jääda, sest ta oli juba ära ostnud ka Soome bussipiletid ning teda ootas pärast laevasõitu ees veel kahetunnine bussireis. Koos Elleniga suunduti Confido testijate juurde ning paluti paberkandjal testi vastust.

«Kuna Juulale keelduti andmast paberkandjal testi vastust, kutsusime kohale politseinikud, kes meie lähedal sadamas kontrolle tegid. Lõpuks saime testi kätte ja Juula sai õigel ajal laevale,» rääkis Ellen.

Kuid sellega kogu lugu ei lõppenud. Väidetavalt suundus Ellen tagasi elavasse järjekorda, et ka ise test ära teha, kuid naise sõnul keelduti teda teenindamast.

«Eks nad seepärast mind kiusasid, kuna kutsusin neile politsei. Lõpuks kuidagi sain ikka selle testi tehtud, kuid selle eest võeti hingehinda.»

Ellen on Confido töötajate peale väga pahane ning räägib, et see pole esimene kord, kui ettevõtte töötajad sadamas kaost tekitavad. Kord olevat teda solgutatud kahe terminali vahel, enne kui ta testi tehtud sai.

Mida arvab olukorrast politsei?

PPA pressiesindaja Kristi Raidla kinnitab, et Ellen palus tõesti sadamas viibinud politseinikult abi, kuid mingit rikkumist politsei seal ei fikseerinud.

Confido lükkab Elleni väited ümber

Turundusjuht Anu Vane on enda sõnul selle juhtumiga vägagi hästi kursis, kuid tema meelest oli hoopis Ellen see, kes ebasobivalt käitus ning teisi inimesi häiris. Samuti on ta püüdnud Elleniga möödunud nädalal suhelda, kuid naine keeldus sellest ja pöördus hoopiski «Kuuuurija» poole.

Vane sõnul ei saanud Juula oma telefonis miskipärast sertifikaati avada ega tulnud hiljem ka tagasi, et tõendit paberkandjal küsida. Kuna päev olevat olnud testimispunktis väga töine ja järjekorras seisnud juba hulk inimesi, paluti naisel veidi oodata, sest tagantjärele sertifikaadi printimine võtab rohkem aega.

Samal ajal olevat Ellen keeldunud elavas järjekorras oma korda ootamast ning proovinud pidevalt teistest ette trügida. Samuti ei olevat naisele sobinud, et pidi testi eest kõrgemat hinda maksma kui need, kes olid testimisaja ette broneerinud.

Väidetavalt suure skandaali tekitanud Ellen keeldunud lõpuks terminalis testi tegemast ning otsustanud hoopiski sadamast lahkuda. «Mõne aja pärast, kui ta oli laevast tagasi saadetud, tuli ta uuesti testimispunkti ning jätkas ebasobivat käitumist. Meie testija ütles naisele, et kui ta jätkab sellisel moel käitumist ega ole nõus minema järjekorda tagasi, ei saa teda teenindada. Lõpuks sai naine siiski kõrvalboksis testi tehtud,» lükkab Vane Elleni väited ümber.

Confido selgitab, et kuna vahetult enne laevade väljumist on nõudlus suur, on oluline, et kliendid tuleksid testimispunktidesse varem broneeritud aja alusel. Samuti tuleb järgida kõiki ohutusnõudeid.

Just kõikide tervise huvides kehtestas ettevõte eelbroneeringu teinud reisijatele odavama hinna, et motiveerida inimesi aegu ette broneerima. Kõnealuse juhtumi ajal olevat olnud kõikides Confido kanalites selle kohta teave olemas.

Ilma broneeringuta testisoovijad pidid ootama elavas järjekorras ning kui nad ei varunud piisavalt aega, riskisidki reisijad laevast maha jäämisega.

Teadmiseks laevareisijatele!

Confido teatel on tähtis, et kliendid tuleksid testima varem broneeritud aja alusel, sest enne laevade väljumist tahavad paljud testi teha. Testimispunktis tuleb järgida ka kõiki ohutusnõudeid.

Nüüdseks on ettevõte otsustanud teenindada vaid eelbroneeringu põhjal ning elavat järjekorda enam ei ole.

Kuna enamik sihtriike ei nõua testi tegemist vahetult enne laevale minemist, vaid 48 või 72 tunni vanust testi, saab testi teha ka päev varem mõnes teises testimispunktis. Neid on Confidol Tallinnas lausa kuus.