Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Igaüks sponsoriks ei kõlba: Norra suusastaar teenib tohutuid summasid

Copy
Norra murdmaasuusataja Johannes Hösflot Kläbo.
Norra murdmaasuusataja Johannes Hösflot Kläbo. Foto: Christof Stache/AFP/Scanpix

Johannes Hösflot Kläbo kuulub kahtlemata murdmaasuusatamise tähtede hulka. Spordisponsorluse asjatundja Jacob Lundi arvates on Kläbo aastateenistus umbes kaks miljonit eurot.

«Kläbo ei ole rahalises mõttes oma täit potentsiaali saavutanud. Ta keskendub rohkem spordile kui raha teenimisele. Kläbo võiks vabalt teenida umbes 20 miljonit Norra krooni aastas,» kommenteeris Lund Norra väljaandele VG.

Lund ütles, et kuuekordne maailmameister teenib sponsorlepingutega umbes 980 000 kuni 1,2 miljonit eurot aastas.

Spetsialisti hinnangu järgi on norralane sponsorite jaoks samast klassist maiuspala nagu Therese Johaug, endine mäesuusakuulsus Aksel Svindal või laskesuusalegend Ole Einar Bjorndalen. Kläbo kasuks räägivad mitte ainult sportlikud saavutused, vaid ka laitmatu maine.

Turundusprofessor Tor W. Andreassen jagab Lundi seisukohti.

«Tema nimi on kui plekitu tootemark ja tundub, et ta on kõik õigesti teinud. Tema brändi täpset väärtust on võimatu öelda. Usun, et ta on samas klassis Johaugiga.»

Mõni arvab siiski teisiti. Sponsorluse analüüsimisega tegeleva Sponsor Insighti juht Vegard Arntsen ei usu, et Kläbo aastateenistus kahe miljoni euroni küündib. «See on natuke palju, ei usu, et see reaalne on.»

Tulusad koostööd

Eelmise aasta suvel sõlmis Kläbo viieaastase ja 2,5 miljoni eurose lepingu tanklaketiga Uno X.

Suusastaari isa ja mänedžeri Haakon Kläbo sõnul ei aja suusataja taga ainult raha, vaid otsib pikaajalisi toetajaid, kellel on sarnased väärtused. 

«Ta ei ole kunagi nui neljaks teatud koostööpartnereid otsinud. Ka sponsoritel peaks Kläbo arvates olema positiivset energiat ning nad ei peaks ainult kasumijahil olema. Ta teeb koostööd ainult nendega, kes panustavad järjepidevalt spordi arendamisse.»

Haakon Kläbo ütles, et pärast MMi sai poeg hulgaliselt koostööpakkumisi. Ka sotsiaalmeedias on mehe jälgijate arv kasvanud ning ainuüksi veebruaris lisandus 47 000 jälgijat. Kokku on Kläbol nüüd 425 000 jälgijat.

Tagasi üles