Kaitseministeeriumi reklaam kütab sotsiaalmeedias kirgi: väga seksistlik ja stereotüüpne plakat

Elu24
Copy
Kaitseministeeriumi #naisedvormi plakat.
Kaitseministeeriumi #naisedvormi plakat. Foto: Facebook/ Kaitseministeerium.

Teisipäeval jagas kaitseministeerium Facebookis leidlikku reklaamikampaaniat, millega soovitakse innustada naisi kaitseväega liituma. Vastukaja reklaamile osutus aga sootuks teistsuguseks, kui oleks ehk võinud oodata. 

«Täna algas noortele neidudele suunatud kampaania «Naised vormi», millega tutvustatakse karjäärivõimalusi kaitseväes ja murtakse ajateenistusega seotud müüte ⚔️,» seisab kaitseministeeriumi postituses. 

«Nii meestel kui ka naistel on võrdsed võimalused ajateenistuses oma tugevusi ja võimeid näidata ning hiljem tegevteenistusse asuda. Siiski on riigikaitsevaldkonna ümber siiani väga palju eksitavaid müüte ja teadmatust, mistõttu paljud naised seda karjääriteed isegi ei kaalu,» selgitas kaitseminister Kalle Laanet kampaania vajalikkust. 

Laanet märkis, et ehkki naiste osakaal riigikaitses kasvab iga aastaga, täidavad naised vaid ligi kümme protsenti kaitseväe tegevteenistuse ametikohtadest. «Kaitseväelase karjäär on naistele avatud ja tõsiselt võetav valik nagu iga teine töövaldkond,» sõnas kaitseminister.

Videomängu stiilis plakatil on toodud esile mitu karakteri omadust, mis kõik peale ühe võiks pärast kaitseväesse astumist paraneda. Kaitseväe karakteril väheneb skrollimiskiirus, kuid see-eest paranevad märgatavalt enesekindlus, strateegiline mõtlemine, pingetaluvus ja ellujäämisoskused. See muudab kaitseväe tegelase videomängu kontekstis oluliselt edukamaks ja paremaks valikuks.  

Laanet rõhutas, et ajateenistuse läbimine arendab oskusi, mis tulevad kasuks ka edaspidises elus ükskõik missuguse elukutse valikul. «Enesekindlus, distsipliin, juhtimise ja meeskonnatöö oskus, otsustusvõime, prioriteetide seadmine, strateegiline ja kriitiline mõtlemine, kohanemisvõime pingelistes olukordades, ellujäämisoskused – need on vaid mõned tugevused, mis on kaitseväes olulised ning mida ajateenistuses arendatakse,» täpsustas Laanet.

Kuigi leidus inimesi, kelle arust oli kampaania väga pilkupüüdev ja leidlik, oli nagu tilk tõrva meepotis ka neid, kelle arust on reklaamil soovitule risti vastupidine mõju. «Väga üldistav ja stereotüüpe tugevdav plakat. Ega naine (või ka mees) pole ju ühiskonnale oluline vaid kaitseväes. Kes on kommunikatsioonispetsialistide sihtgrupp ja kas nii jõutakse nendeni? Kahju on, võiks ju läbimõelduma kampaania teha,» märgiti kommentaarides. 

Vasakpoolne oskuste ja omaduste tulp reklaampildil kriipis nii mõnegi silma. Toodi esile, et iseenesest on videomängu stiil küll tore. Samas pandi kahtluse alla, kas reklaam ka sihtgruppi köidab, kuna vasakpoolne tulp annab mõneti karmi hinnangu meie noortele naistele ja süvendab stereotüüpe. «Kas selline on reaalne kaitseministeeriumi nägemus tänapäeva noortest naistest?» uuriti kampaaniat nähes. Tõdeti, et kuigi sellel on väärt sõnum, on reklaam ebaõnnestunud. 

Vaata reklaami ja anna teada, mida sina arvad!

Täna algas noortele neidudele suunatud kampaania „Naised vormi“, millega tutvustatakse karjäärivõimalusi kaitseväes ja...

Posted by Kaitseministeerium on Esmaspäev, 22. märts 2021
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles