Elu24 lugeja vahendas emotsionaalset vestlust Tallinnas Ülemiste Rimis, mille klienditeenindaja kurtis, et on väsinud maskivastaste noomimisest.
Rimi klienditeenindaja nukralt: kas tõesti jäin preemiast ilma, sest nõudsin inimeselt maski? (6)
Silmnähtavalt endast väljas naise sõnul peab ta iga päeva klientidele meelde tuletama, et nad maski ette paneks. «Turvamehed ja politsei pööravad sellele tähelepanu, kuid ka neil ei ole ju õigust seda nõuda,» tõdeb ta ja tunnistab, et tema jõud ei käi neist lihtsalt üle.
Teenindajal oli hingel ka üks värske juhtum, mis lõppes üsna inetult. Sõnelus tekkis ühe ameeriklasega, kes ärritus palve peale mask ette panna. Mees rõhus oma õigusele ja vahejuhtum kiskus tuliseks.
Klienditeenindaja sõnul ärritus välismaalane nii palju, et lubas firma kohtusse kaevata. Naine rääkis, et suusõnalisest vabandusest ei piisanud ning klient nõudis, et tema ees ka kirjalikult vabandataks. Ta lisas, et jäi ka preemiast ilma ning pakkus, et selle põhjuseks oligi sõnelus maskivastasega.
«Väga kahju, et töötaja pole selgitusi oma otseselt juhilt küsinud ning on olukorda ise tõlgendanud. Antud juhul on ta paraku asjast valesti aru saanud,» kommenteeris Rimi avalike suhete juht Katrin Bats.
Elu24 avaldab Rimi selgituse täismahus:
«Rimis on kasutusel palgasüsteem, mille puhul on kaupluse töötajatel efektiivselt toimetades ning hea müügitulu puhul, teenida lisaks põhipalgale ka boonust. Viimase aja heitlikud tulemused võivad paraku mõnel kuul töötajad ka boonusest ilma jätta. Nii antud juhul juhtuski kogu Ülemiste Rimi kollektiiviga. Seega, antud intsident kliendiga, mis sai juba mõnda aega tagasi lahendatud, pole boonusrahadega kuidagi seotud.
Intsident ise oli väga kahetsusväärne, maskikandmiskohustus on ju teatavasti kirglik teema. Toidupoe teenindajal pole tõesti kohustust ega ka õigust kliendilt maskikandmist nõuda, ent selle vajadusele tähelepanu juhtimist on ju koguni riiklikul tasandil soovitatud. Antud juhul muutus selleteemaline vestlus pingeliseks mõlema osalise poolt ning asi päädis kliendi poolt kirjaliku vabanduse nõudmisega.
Klient nõudis oma õigust ja teenindaja osutas maski kandmise tungivale vajadusele. Olgu see üks näide sellest, kui keeruline on teenindajal tänases olukorras sedavõrd elementaarset nõuet esitada.
Riiklik soovitus või mitte, paraku ei nähta teenindajas piisavat autoriteeti, et seda palvet tõsiselt võtta.»