Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

JUBA JÄLLE Internetikelmidele oma koodid andnud narvalane kaotas mitu tuhat eurot

Copy
Artikli foto
Foto: Shutterstock

Esmaspäeval laekus Narva politseijaoskonda avaldus, et 63-aastane mees sai kõne väidetavalt pangatöötajalt, kelle sõnul oli tema pangakontot kuritarvitatud. Kannatanult küsiti tema Smart-ID koode, et taastada pangakonto turvalisus.

Oma koodid kelmidele andnud mehe kontolt kadus seejärel 3000 eurot, teatas Ida prefektuuri pressiesindaja. Juhtumiga seoses on alustatud kriminaalmenetlus. 

Alles hiljuti kirjutasime Lasnamäe mehest, kes kaotas samal moel kelmidele üle 7000 euro. 

Politsei palub inimestel oma vara hoidmise eesmärgil jälgida järgmised nõuandeid:

Kui saate kõne võõralt inimeselt, kes teatab teile võimalikest turvaprobleemidest pangakontol, pakub võimalust kiiresti rikkaks saada ja tundub kõnes agressiivne, siis kindlasti enne otsuse tegemist kontrollige saadud infot, helistades ettevõte, organisatsiooni või riigiasutuse telefoninumbrile ise. Ärge tehke kiirustades ühtegi otsust!

Ärge edastage võõrastele andmeid oma ID-kaardist, PIN-koodidest, infot muudest isikut tõendavatest dokumentidest, fotosid krediitkaardist jms.

Kui teile saabub pakkumine, mis lubab kiiresti suurt tulu või pakutakse müügiks toodet, mis on raskesti kättesaadav, siis suhtuge sellesse väga ettevaatlikult.

Ärge laadige tundmatu inimese palvel oma arvutisse programme, mis lubavad tal võtta üle pilti sinu arvutist – TeamViewer või AnyDesk.

Kui näete oma kontol kahtlast rahaülekannet, andke sellest viivitamatult teada pangale ja politseile, helistades telefoninumbril 112.

Tagasi üles