Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Costa Concordia tüürimees: kaptenit segasid külalised

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Costa Concordia
Costa Concordia Foto: SCANPIX

Itaalia õnnetuslaeva Costa Concordia tüürimehe kinnitusel olid kriitilisel momendil kaptenisillal külalised, kes kapteni tööd segasid.

Costa Concordia kolmanda tüürimehe Silvia Coronica sõnul sattus kapten Francesco Schettino pärast Gigilio saare lähedal kivisele madalikule sõitmist paanikasse ning jooksis silla ühest otsast teise, edastab The Telegraph.

«Isikud, kes koos Schettinoga sillale tulid, segasid laeva navigeerimist. Üks neist oli hotelli juht ja teine peakelner, kes vahetpidamata rääkisid ja sellega kapteni tähelepanu kõrvale viisid. Tagajärjeks oli valearvestus, mis tõi kaasa õnnetuse,» selgitas kolmas tüürimees.

Tüürimehe sõnul oli Costa Concordia Giglio saarest 136 meetri kaugusel ning liikus kiirusega 15 sõlme tunnis.

«Minu arvamuse kohaselt oli see kiirus saarele nii lähedal sõitmisel liiga suur,» jätkas tüürimees.

Laevaõnnetuse uurijate sõnul tekkis paanika ka laeva masinaruumis, kui sinna hakkas ootamatult vett sisse voolama.

«Läksin alla B tekile, avasin seal ukse ja nägin laevakeres suurt auku ning vett sisse voolamas. Kahe minutiga oli see laevaosa üle ujutatud. Kontrollisin laeva põhiliste elektriseadmete ruumi, seal oli juba kahe meetri jagu vett,» sõnas õnnetuse ajal masinaruumis vahis mehhaanik Alberto Fiorito.

Kaptenil kulus kokkupõrkest kuni häire ja evakuatsiooni väljakuulutamiseni rohkem kui tund.

Hiljem ütles Schettino, et laevafirma Costa Crociere andis talle käsu Giglio saare juures ohtlik manööver teha, kuna see olevat kruiisile hea reklaam. Laevafirma eitas sellise käsu andmist.

Kapten Schettino arreteeriti pärast õnnetust, nüüd on koduarestis. Talle võidakse esitada süüdistus laevaõnnetuse põhjustamises, tapmises ja laeva mahajätmises.

Schettinole tehti ka toksikoloogiatest, mis näitas, et ta organismist narkootilisi aineid ei olnud.

Päästetöötajad ja sukeldujad on leidnud 15 inimese surnukehad, üle 20 inimese on siiani kadunud.

Asjatundjate sõnul on merekaartidel Giglio saare juures olevad karid selgelt näha ning neist peaks olema kerge eemale hoida.

Laevahuku uurijad loodavad enda valdusse saada ka Schettino sülearvuti, mis erinevate allikate andmetel viis minema üks meeskonda kuulunud naine. Kapteni arreteerimise ajal leiti tema juurest vaid mobiiltelefon.

Costa Concordia õnnetuse uurimine jätkub.
 

Tagasi üles