ÕUDNE VAATEPILT Noored viilivad oma hambad TikToki «ilutrendi» pärast maha (1)

Elu24
Copy
Kroonide paigaldamiseks peab oma hambad hävitama.
Kroonide paigaldamiseks peab oma hambad hävitama. Foto: Kuvatõmmis

Perfektsust taga ajavad noored hävitavad oma hambad nii, et need kukuvad varaseks keskeaks välja, hoiatavad hambaarstid.

Lollid trendid, mida populariseeritakse TikTokis? Esmapilgul ei kõla uudisena, kuid seekord on asi hullemgi, kui tavaliselt.

Nimelt viilivad ülipopulaarsed tiktokerid enda hambad maha. Sellest protsessist jagatakse videoid, mis jätavad tõesti õõvastava mulje.

«Kas ma läksin Türki ja lasin oma hambad veneeride jaoks maha viilida,» kirjutas suunamudija Ellise Noorah Hamadi. Ühel teemakohasel videol olid näha ka ta «vanad» hambad, mis paistsid täiesti kenad ja terved, mainis The Sun.

Sarnase asja võtsid ette veel paljud. See pealtnäha õige peavaluline protsess läbitakse aga selleks, et hambad ilusamad oleks. Nimelt paigaldatakse oma köndistatud hammaste peale hambakroonid.

Kukuvad varsti välja?

Portselanikattega valehambad on sisuliselt perfektse välimusega. Samal platvormil astus trendile vastu hambaarst Shaadi Manouchehri. Tema sõnul võivad kroonid väga halvasti mõjuda.

Mitmed suunamudijad hävitasid oma hambad.
Mitmed suunamudijad hävitasid oma hambad. Foto: Kuvatõmmis

«Hammaste kihvadeks maha viilimine kahjustab närvi ja ühel hetkel elus vajad sa juurekanali ravi või hamba välja tõmbamist,» hoiatas ta. Lisaks tähendab see, et kroone peab iga 10-15 aasta tagant vahetama.

Alla 20-aastane Hamadi peab tema sõnul neid umbes viis korda elus vahetama. «Ta on kaunis neiu, kuid rikkus lihtsalt oma hambad ära,» avaldas arst kahetsust. Tema sõnul on neiul proteese vaja juba 40-aastaselt.

Samuti ajavad suunamudijad terminid sassi, nimetades neid «veneerideks» ja tahtmatult pettes nii noori jälgijaid. Tegelikult on tegemist hambakrooniga.

Veneerid ei vajaks nii jõhkrat hammaste mahaviilimist, kuna on hulga õhemad. Samuti on hambakroonid kallimad, makstes 1000-3000 eurot hamba kohta.

Märksõnad

Tagasi üles