Filmi peategelaseks on varateismeline ingerisoome poiss Johannes, kelle «taldrikule» on sattunud suurem ports, kui ta suudab ära süüa: isa nime asemel seisab sünnitunnistusel kummalisel põhjusel Lenini nimi, mässumeelne ema tülitseb alatasa vanavanematega ning kolib lõpuks pojata Soome elama, onu saadetakse sõtta ning tema ainsad sõbrad pöörduvad õnnetu sündmusterea tulemusena tema vastu. Kõige krooniks röövib vahetult Tšornobõli tuumakatastroofi järel ette võetud mõtlematu suplus noormehelt kiirituse tulemusena korraliku pioneeripoisi soengu ning koolis tuleb käia poolkiila peaga.
Kõige selle taustal, nagu seisab ka filmi sünopsises, «laguneb kurjuse impeerium, mida peeti igaveseks. Leninid langevad, peale tungivad värvilised barbid ja reklaamid, taanduvad krokodill geenad ja tossavad moskvitšid ning uksed läände lüüakse valla». On Nõukogude Liidu lõpuaastad ning tunnete tuuled, mis Johannese ja tema tšetšeenidest naabrite elus puhuvad, pole needsamad üha julgemad ja värskemad eestlusiilid, mis endale laulukaare alla pesa tegema asusid. Mure laguneva režiimi lipu all Afganistanis sõdivate lähedaste pärast väljendub laste mängudes, mis kisuvad vähehaaval üha vaenulikumaks.
Mõnevõrra üllatuslikult ilmutavad filmis eestlased end küllaltki vähe ning kui ka ilmutavadki, siis näitavad endast palet, mida eesti filmides ei kohta ning mida eestlased ise, mõistagi, ei näe: eestlastest saab siin filmis justkui mingi stiihiline loodusnähtus, mis manifesteerub kord riiukukkedest koolikiusajate peksuks ning siis mäslevaks punkarite massiks. See on ehk ka filmi üks meelelahutuslikumaid elemente siinse publiku jaoks, mõjudes kummalise kõverpeeglina. Rahvusmeelsete rahustuseks – päris pahalaste rolli eestlased siiski ei satu, sest selleks on filmis ikkagi segane ja hirmutav täiskasvanute maailm, täis kultuuride kokkupõrkeid ja igatsust vanemate armastuse järele, mis ei lase lastel südamerahus elada ja mängida.