Laevafirma Viking Line kruiisilaev M/S Amorella sõitis 20. septembri pärastlõunal Ahvenamaa saarestikus Järsö saare juures karile.
Ahvenamaa meedia avaldas põhjuse, mis võis reisilaev Amorella karile ajada
Septembrikuise laevaõnnetuse täpne põhjus ei ole veel selge, kuid Lääne-Soomes Turus ilmuva ajalehe Åbo Underrättelser andmetel oli tegemist tehnilise vea, mitte inimliku eksimusega.
Leht viitas Viking Line’i pressiesindaja Johanna Bojer-Svahnströmi sõnadele, et nendeni jõudnud info kohaselt saab inimliku vea välistada.
«Karilesõidu põhjustas midagi muud, tõenäoliselt oli tegemist tehnilise veaga. Amorella on remondis Naantali dokis ja remont on kulgenud vastavalt plaanile, suuri üllatusi ei ole olnud,» sõnas pressiesindaja.
Amorella plaanitakse taas liinile saata novembris, kuid Viking Line ei kiirusta, sest sõsarlaev Gabriella sõidab praegu Amorella asemel samal liinil.
Amorella lõplik karilesõidu põhjus selgub pärast seda, kui Soome õnnetuste uurimise keskus (OTKES) lõpetab uurimise ja avaldab lõppraporti.
Amorella remontimisel Naantali dokis ilmnes, et laeva tunginud veel tõttu sai elektrisüsteem kahjustada ja osa süsteemist tuleb välja vahetada. Viking Line’i tehnilise juhi Ulf Hagströmi sõnul on elektrikahjustused algselt arvatust ulatuslikumad.
Amorella karilesõidu ajal oli laeva pardal umbes 200 reisjat ja 80 meeskonnaliiget, keegi juhtunus kannatada ei saanud. Nii reisijad kui ka enamik meeskonnast evakueeriti.
Hiljem tõmmati Amorella puksiirlaevade abil karilt lahti ja viidi Naantali dokki remonti.