Euroopa raskeimad laevaõnnetused on nõudnud üle tuhande inimelu

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
M/S Estonia
M/S Estonia Foto: Wikipedia.org

Euroopas on alates 1980. aastatest olnud neli raskete tagajärgedega ja suuremat laevaõnnetust.

Neis õnnetustes on kokku kaotanud elu 1204 inimest, edastab mtv3.fi.

 Kõigi nende laevaõnnetuste järgselt on reisilaevadele esitatud turvanõudeid karmistatud.

1980. aastate lõpul oli kaks suurt laevaõnnetust, mille järgselt hakati enam laevade turvalisusküsimustega tegelema.

1987. aastal uppus Belgias reisiparvlaev Herald of Free Enterprise. Siis hukkus 193 inimest.

Samal aastal süttis Põhjamerel Scandinavian Star. Selles õnnetuses kaotas elu 158 inimest.

«Alates 1987. aasta õnnetustest hakati turvalisusele üha enam tähelepanu pöörama. Rahvusvahelise mereorganisatsiooni IMO esimesed sellised reisilaevade turvalisust käsitlevad uued reeglid jõustusid 1993. aastal,» selgitas Soome mereõnnetuste uurimiskeskuse esindaja Martti Heikkila.

Herald of Free Enterprise`i ja Scaninavian Stariga juhtunud õnnetused olid põhjuseks, miks laevafirmadelt hakati nõudma, et nad üha enam reisijate turvalisusele tähelepanu pööraksid.

Kõige suurema ohvrite arvuga rahuaegne laevaõnnetus leidis aset 1994. aasta 28. septembril kui uppus Eesti ja Rootsi vahel sõitnud M/S Estonia. See õnnetus nõudis 852 inimese elu.

Koos selle suurõnnetusega muudeti reisiparvlaevadele esitatavaid reegleid täielikult.

«Tähtis aspekt oli siin see, et uutele reeglitele pidid alluma ka vanad laevad,» selgitas Heikkila.

Kuna Estonial kukkus vöörivisiir eest, siis asuti roll on –roll off laevadel visiire kinni keevitama. Kuid see oli vaid ajutine abinõu.

2006. aasta oktoobris tekkis laeval Star Princess ühe kajuti rõdul tulekahju. Kuigi see nõudis vaid ühe ohvri, peetakse seda ikkagi raskeks õnnetuseks.

«See õnnetus sundis muutma laevade rõdudele kehtestatud turvalisusreegleid. Star Princessil sai tulekahju alguse mitte laeva seest, vaid väljast ning hiljem levis laeva sisse. Suitsu ja leekide tekkimine laeval on alati ohtlik,» nentis Heikkila.

Maailmas on alates möödunud nädala reedest, mil Itaalias Giglio saare juures sõitis kruiisilaev Costa Concordia kivisele madalikule, uuesti laevade turvalisusteema ülesse kerkinud.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles