Sel nädalal liigub Maa juures asteroid. Kas taas potentsiaalselt ohtlik?

Maa ja asteroid. Pilt on illustreeriv
Maa ja asteroid. Pilt on illustreeriv Foto: shutterstock.com

Ameerika Ühendriikide kosmoseagentuuri NASA teatel jõuab sel nädalal meie planeedi orbiidile kosmosekivi, mis on suurem kui lennuk Boeing 747.

NASA Maa lähedaste objektide uurimiskeskuse teadlaste arvutuse kohaselt on asteroidi 2020 RK2 diameeter umbes 81 meetrit. Võrdluseks, Boeing 747 pikkus on 70 meerit, teatab ibtimes.sg.

Septembris avastatud kosmilise külalise ja meie planeedi orbiit peaks ristuma 7.oktoobril.

NASA teadlaste sõnul on taas tegemist potentsiaalselt ohtliku asteroidiga, sest ta liikumisteekond on selline, et Maale tõsist ohtu ei kujuta.

Asteroid 2020 RK2 liigub kiirusega 6,68 kilomeetrit sekundis ehk 24 046 kilomeetrit tunnis.

Astronoomide andmetel on see kosmiline kivi suurem kui reisilennuk Boeing 747 seeria 8, mille tiivaulatus on 68,5 meetrit.

NASA teatel ei muuda 2020 RK2 tõenäoliselt oma trajektoori ja seega ei ähvarda meie eksistentsi. Asteroid peaks mööduma Maast 3 827 797 kilomeetri kauguselt.

Järgmisel korral peaks asteroid 2020 RK2 Maa lähedale jõudma 2027. aasta augustis.

NASA kosmoseuurijate sõnul on päev pärast 2020 RK2 lahkumist, 8.oktoobril oodata veel kahte asteroidi, mille diameeter on vastavalt 38 meetrit ja 83 meetrit.

NASA Maa lähedaste objektide uurimiskeskuse teatel avastati need kaks asteroidi 19. augustil. Suurem neist sai tähistuseks 2020 SX3.

Asteroidid ehk väikeplaneedid ehk planetoidid on väikesed planeedisarnased taevakehad, mis tiirlevad orbiitidel ümber Päikese. Teada on umbes 400 000 asteroidi. Nende koguarv arvatakse ulatuvat miljonitesse.