Sel ja järgmisel nädalavahetusel saab festivali Festheart raames Tartus ja Rakveres vaadata uuemaid LGBT+ filme kogu maailmast.
TREILERID ⟩ Festivali Festheart filmid valgustavad soo ja seksuaalsuse tabusid
«Suvi '85»
Prantsusmaa/Belgia 2020
Kui 16-aastane Alexis läheb Normandia rannikul paadiga ümber, tormab teda kangelaslikult päästma paar aastat vanem David. Alexis leiab oma elupäästjas unistuste sõbra, kellega võetakse ette uljaid paadi- ja motosõite, tormatakse hullumeelsetesse seiklusesse ja kogetakse kirglikult koos 1985. aasta suve, justkui see oleks noorte elus viimane. Režissöör François Ozon naaseb tänavu Cannes'is linastuma pidanud filmis oma loometee alguse teemade ja visuaalide juurde, kus tegelaste suvepäikeses särisevatele suhetele lisavad pinget taustal varitsevad ohud.
«5 minutit»
Rumeenia 2019
Kinnisele filmilinastusele ilmuvad protesteerijad, kellele ei sobi näidatava filmi sisu – kahe emaga perekonna lugu. Olukord muutub peagi publikule ohtlikuks ja kohale kutsutakse nii kiirabi kui ka politsei. Kohe selgubki, et rüseluse lahutamise asemel viivitas politsei majja sisenemisega, mistõttu üks vaatajatest on nüüd koomas. Paralleelselt hakkavad kulgema kaks lugu: politseirühma ülem Nicu Holban ei taha tunnistada, et ta oma homofoobsete vaadete tõttu jättis konflikti sekkumata; ajakirjanik Liliana Calomfir üritab ületada nii politsei kui oma tööandja seatud piire, et iga hinna eest paljastada juhtunus süüdlased. Draama aluseks on 2013. aastal Bukarestis toimunu, kus filmi «Lastega on kõik korras» seanss muutus vägivaldseks.
«Täiesti normaalne perekond»
Taani 2020
11-aastane Emma mängib jalgpalli, tahab jääda märkamatuks koolikaaslaste seas ja elada rahulikult oma täiesti normaalses perekonnas, kuhu kuuluvad ema, isa ja mõni aasta vanem õde Caroline. Siis aga paljastab tüdruku isa Thomas, et ta on end alati tundnud naisena ja asub tegema esimesi samme, et temast saaks Agnete. Uues olukorras peavad nii isa kui ka tütar hoidma seda, mis on neile kallis, tunnistades samas, et tegelikult on kõik muutunud.
«Meiega on lõpp»
Rootsi 2020
Hampus ja Adrian lähevad lahku. Nende suhe on juba mõnda aega näidanud väsimuse märke ja Hampuse jaoks pole muud võimalust, kui teha saatuslik otsus. Löödud Adrian ei suuda olukorraga kuidagi leppida. Kuidas nii, et meiega on lõpp? Midagi tõsist ei olnud ju lahti? Intiimses suhtedraamas otsitakse võimalusi, kuidas eluga edasi minna, kui üks tunnistab suhte lõppemist, teise jaoks aga pole armastus päriselt kadunud ning igas kohtumises ja pilgus nähakse võimalust naasta endise ühise elu juurde. Kui silmapiirile saabuvad uued kaaslased, tuleb nii Hampusel kui ka Adrianil katkestada mineviku ahelad ja alustada uut elu.
«Ellie ja Abbie (ja Ellie surnud tädi)»
Austraalia 2020
Lõpuklassis käiva Ellie suurim soov on kutsuda klassiõde Abbie koolilõpupeole. Juba on Elliel paika saamas plaan, kuidas meeldivale tüdrukule peokutsega läheneda, kui teisest ilmast saabub tagasi Ellie surnud tädi Tara. Veendunud, et tema ülesandeks maa peal on haldjast ristiemana juhtida Ellie õigele teele armusuhete keerulises maailmas, annab Tara soovimatuid nõuandeid kohtingul käimise asjus. Oli ta ju isegi 1980ndatel aktiivselt tegev Austraalia lesbiskeenel.
«Meie kolm»
Saksamaa 2020
Keel, kultuur ja rahvuslik identiteet ei ole mustvalged mõisted, kogeb immigrantide vastuvõtukeskuses tõlgina ühiskondlikult kasulikku tööd tegev Parvis. Iraani päritolu noormees on sisserändjate lapsena sakslaste jaoks «etniline», kuigi vastuvõtukeskuses asuvate iraanlaste jaoks on ta liigagi saksastunud. Lõputu pidutsemise, juhusuhete ja enesekesksuse kultuuris üles kasvanud Parvise maailm muutub, kui ta tutvub keskuses immigratsioonidokumente ootava nägusa Amoni ja tolle vanema õe Banafshega. Noormeeste tärkav kiindumus paneb proovile lahutamatu trio omavahelised suhted. Kuigi Parvis, Amon ja Banafshe kuulutavad, et tulevik kuulub neile, ei jäta olevik noorte tiibu kärpimata.
«Madam»
Šveits 2019
Intiimne teekond 90-aastase värvika vanadaami Caroline'i ja tema filmitegijast lapselapse Stéphane'iga, kes uurivad soorollide ja -identiteedi arengut patriarhaalses ühiskonnas. 1920. aastatel terendas Caroline'i ees tulevik koduperenaisena, kuid ta rebis end lahti pealesunnitud abielu lõa otsast ning sai ühiskonna normidele vastu hakates hoopis ärinaiseks. Tema lapselaps Stéphane omakorda keeldus mängimast talle etteantud rolli Šveitsi kõrgklassi perekonnas ning, olles tunnistanud oma homoseksuaalsust, asus ta hoopis ristiretkele homofoobia ja seksismi vastu. Ühe perekonna loos on kaadrid kodusest filmiarhiivist põimitud ekstravagantse matriarhi ja tema geist lapselapse dialoogiga, mis esitab väljakutse soo ja seksuaalsuse tabudele.
«Suk Suk»
Hong Kong, Hiina 2019
70-aastane taksojuht Pak on olnud juba 45 aastat abielus, tal on kaks last ja tore lapselaps, kellega tegelemine on vanaisa päeva kõrghetk. 65-aastane Hoi on samuti vanaisa, kes elab koos oma sügavalt uskliku poja perega, pärast seda kui naine ta aastaid tagasi maha jättis. Juhuslikult pargis kohtudes tabab Paki ja Hoid äratundmine, sest nad on mõlemad geimehed, kes on oma olemust kogu elu varjama pidanud. Vaikselt algav suhe, intiimsed hetked vanematele meestele suunatud saunades, peredele möödaminnes tehtud vihjed kohtumistest «vana töökaaslase» või «endise naabriga». Pak ja Hoi peavad otsustama, kas järgida oma tundeid või jätkata aastakümneid kestnud elu traditsioonilises perekonnas.
«Tove Janssoni rääkimata lugu»
Soome 2020
Helsingi 1945. Sõja lõpp on toonud uut hingamist kunstnik Tove Janssoni kunstilisse ja ühiskondlikku vabadusse. Kaasaegne kunst, uimastavad peod ja avatud suhted abielus poliitikuga – Tove ebatraditsiooniline elu viib ta vastuollu skulptorist isa rangete ideaalidega. Naise vabaduseihaldus pannakse proovile, kui ta armub teatridirektor Vivica Bandlerisse. Kuid vaatamata elektrit täis tunnetele hakkab Tove mõistma, et armastus, mida ta tõeliselt igatseb, peab olema vastastikune. Samal ajal, kui kunstnik tegeleb oma isikliku eluga, arenevad tema loomingulised püüdlused täiesti ootamatus suunas. Muumid, mis said inspiratsiooni tema enda elust, toovad Tovele rahvusvahelise kuulsuse ja finantsilise sõltumatuse. «Tove Janssoni rääkimata lugu» on haarav draama ikoonilise geeniuse loomingulisest energiast, tormilistest eneseotsingutest, ihalustest ja vabadusest.
Festheart
Käesoleval aastal neljandat korda toimuv rahvusvaheline LGBT+ filmifestival Festheart on kasvanud kahekordseks, toimudes kahel nädalavahetusel: 2.– 4. oktoobrini 2020 Tartu Elektriteatris ja 9.–11. oktoobrini 2020 Rakvere Teatrikinos.
Rakvere põhiprogramm on sama mis Tartus, aga muudetud järjekorras. Seanssidele lisanduvad vestlusring Rakvere Teatrikohvikus, Maarja Hindoalla poolt läbi viidav filmikriitika töötuba ja dokumentaalprogramm Rakvere Kultuurikeskuse keldrisaalis.
Vaata lisa festivali kodulehelt.