Raadio Elmar päevaprogrammis käis külas noor rallisõitja Roland Poom. Rääkisime nädalavahetusel toimuva WRC etapi eesmärkidest. Kuula ja loe, millised on Poomi ennustused ja ootused!
Noor talent Roland Poom rallist: see on suur armastus spordiala vastu, masina valikul polegi nii suur vahet
«Päris võidu peale ma välja ei lähe, sest sõidan teise klassi autoga. R5 arvestuses on aga kõik võimalik,» rääkis Poom, kelle jaoks ei ole nädalavahetusel toimuv WRC etapi start sugugi esimene, viimati osales ta WRC etapil Rootsis, mis toimus samuti tänavu aastal.
Rally Estonia WRC etapil võistleb Poom Ford Fiesta roolis. «Tegemist on uuema generatsiooni autoga, mis tegi oma debüüdi eelmise aasta Rally Estonial. Nüüdseks on auto aasta vanune. Möödunud aastal polnud pilootidel sellega sugugi lihtne sõita, olid mitmed vead ja tuli ette üksjagu probleeme. Loodan, et tänaseks on need vead kõik parandatud, minu andmetel on seal päris palju murekohti õnneks lahendatud,» lisas rallisõitja.
«Auto valik on meeskonna töö, kõik sõltub ikkagi sellest, milline masin parasjagu saadaval on. Esimene valik oleks olnud loomulikult Hyundai, millega sõitsime juulikuus Viru Rallil. Pidimegi sõitma sama margiga ka WRC etapil, kuid tulid ette teatavad komplikatsioonid, polnud lihtsalt vaba autot võtta. Kuna ma meeskonda vahetada ei tahtnud, siis leidsime tiimi siseselt uue lahenduse,» lisas Poom.
Poomil on olnud rallikarjääri jooksul olnud nii erinevaid autosid, kui ka kaardilugejaid. «Muidu olen sõitnud päris palju Ken Järveojaga, kuid Rally Estonia WRC etapil olen autos koos Erik Lepiksoniga. Tänavu aasta on olnud muutuste rohke, igal rallil on olnud midagi uut, nii autode kui kaardilugejate näol, ideaalne variant see muidugi pole. Ken Järveoja otsustas midagi muud teha ja meil oli vaja kuu aja jooksul leida uus inimene. Erik oli kohe nõus välja aitama. Olen Erikule väga tänulik, igapäevaselt ta suures spordis enam pole, kuid sellegi poolest on tegemist väga heade kogemustega kaardilugejaga,» märkis ta.
Oma väärtusliku kogemuste baasi on saanud Poom Lada roolis, mida paljud noorema generatsiooni sõitjad kogenud ei ole. «Lada roolis oli ikka päris tükk tööd! Minu esimene ralli kogemus on Viru Rallilt, see toimus minu kodu lähedal Rakveres. Enda arust olin ma kõva sõiduvend, kuid tegelikult ma siis sõita eriti ei osanud. Tuleb tunnistada, et see auto eriti hästi tee peal ei püsinud. Keerasid mitu korda ja auto läks ikka hoopis teisele poole - sain selle masina roolis päris palju huvitavaid ja lahedaid kogemusi. Ma ei vahetaks neid õppetunde mitte millegi muu vastu. Leian, et Ladaga alustamine andis päris hea reaktsiooni taju. Seal oli neid üllatusi ikka igas kurvis, mitte kunagi ei teadnud, kuidas see auto käitub. Kui võtta näiteks R5 tüüpi auto, siis see on juba tehases ehitatud ralliautoks, kõik on üsna konkreetselt kontrollitav,» rääkis noor rallisõitja.
Poom lisas, et oma esimeseks rallisõidu eeskujuks peab ta Markko Märtinit. «Ta jõudis esimesena, kusagil väikesest Eestist, täiesti selle spordiala tippu! Kuid lisaks Märtinile on minu eeskujuks ka Prantsusmaa rallisõitja Sébastien Loeb - see on lihtsalt ebareaalne, mida see mees on teinud ja teeb veel edasi,» rääkis ta.
Poom tegeleb täna aktiivselt ka virtuaalse ralliga. «Varem ma sellega ei tegelenud. Tänavu aastal ei saanud päris rooli taha istuda ja olude sunnil hakkasin virtuaalralliga tegelema. Sellelt alalt on kindlasti midagi võtta - kasvõi see, et sa istud toolil ja sul on rool käes, juba see on hea. Lisaks arendab see ka reaktsioonikiiruse taju. Täna on need mängud üpriski reaalsed...kuid ma ei räägi siin füüsikast. Mängus ei ole tõenäoliselt võimalik päris ralli auto füüsikat kätte saada. Virtuaalsetes rallimängudes saab ka autosid seadistada, saad näha, mida teatud diferentsiaalide muutus auto käitumises muudab. Kui ma mängin, siis ma panen seaded võimalikult selliseks, et oleks nagu päriselt oma auto roolis. Need seaded ei ole muidugi sellised, millega ma seal mängus kiiresti sõidaks, seega ma pole kiire virtuaalsportlane. Teen seda selleks, et mul oleks võimalikult reaalne tunnetus päriseluga võrreldes....ja mängudest tahan lihtsalt lahedat emotsiooni saada,» lisas noor rallisõitja.
Poom märkis, milline võiks olla WRC ralliauto aastal 2030. «Kui me nüüd lähiaastatel hübriidtehnoloogiale üle läheme, siis selle aja peale sõidame tõenäoliselt juba elektriralliautodega. Ma ei tea, kuidas see kõik välja peaks nägema või kui lahe see on publikule, kuid sõidu suhtes ma arvan, et vahet pole...WRC sõitja võib oma sõitu ka Ladaga teha. Sõit on eelkõige armastus spordiala vastu, pole tegelikult suurt vahet, mis autoga sa parasjagu sõidad,» tunnistas Roland Poom.