Merendusinspektor Teimuraz Kavtaradze sõnas, et töötas 2013 firmas Maritime Lloyd, kuid pärast seda on nii juhtkond kui töötajad vahetunud. Tema andmetel sai MS Rhosus edasisõitmiseks vajaliku dokumendi.
Laeva ekskapteni Boriss Prokoševi ja meeskonna andmetel kuulus alus de facto Venemaa ärimehele Igor Grešuškinile, kes oli neile andnud käsu teha vahepeatus Liibanoni Beiruti sadamas, et seal veel lasti peale võtta.
Kui MS Rhosus jäi 2013 Beiruti sadamasse lõksu, süüdistasid võlausaldajad laeva väidetavat omanikku Panama firmat Brianwood Corp.
Võlausaldajaid esindas Liibanoni advokaadibüroo Baroudi & Associates, mis ei vastanud Reutersi ajakirjanike küsimusele, et kes oli ikkagi MS Rhosuse seaduslik omanik, kas Panama firma või Vene ärimees.
Advokaabibüroo andmetel oli 2750 tonni ammooniumnitraadi väärtus 2013. aastal 700 000 dollarit (595 000 eurot).
Ammooniumnitraati tootnud Gruusia firmat Rustavi Azot Llc enam ei eksisteeri. Selle firma tehas kuulub uuele firmale JSC Rustavi Azot, mille esindajad ei soovi 2013. aasta amooniumnitraadi juhtumit kommenteerida.
Mosambiigi firma, mis Gruusias valmistatud ammooniumnitraadi ostis, teatas, et nemad olid vaid ostjad, mitte laeval olnud lasti omanikud.
Firma Fábrica de Explosivos Moçambique (FEM) juht Antonio Cunha Vazin sõnas, et nad pidid maksma amooniumnitaadi eest alles siis, kui see kohale jõuab.
FEMi teatel tellisid nad ammooniumnitraadi läbi firma Savaro LTD, mis on registreeritud nii Londonis kui Kiievis, kuid selle firma lehekülg on nüüdseks suletud. Reutersi ajakirjanikud käisid Suurbritannias Londonis Shoreditchis, kus firma kontor asub, kuid see oli suletud.