Eesti Noorte Muusikaliteater mängib alates 12. augustist Türi Kultuurikeskuses Tiit Kikase ja Jaagup Kreemi muusikali «Libahunt». Sellest, kui kaugele on proovidega jõutud, laagrimelust ja kuivõrd iidne lugu noori kõnetab, käisid raadio Elmar hommikuprogrammis rääkimas Kärt Anton, Kaia-Liisa Kesler, Janet Vavilov, Mark Oja ja Jaagup Tuisk.
Libahunt toob noored Türile
Mark Oja sõnul ollakse siiani väga heas seisus, sest terve esimene vaatus on läbi tehtud. Eesti Noorte Muusikaliteatri üks fenomenidest ongi võime tuua teos lavale lühikese ja intensiivse prooviperioodiga - harilikult viie kuni seitsme päevaga.
«Libahundi» leidmise lugu viib tagasi aastasse 2011, kui Eesti Nuku- ja noorsooteatris lavastus Tiit Kikase ja Jaagup Kreemi originaalmuusikal. Kaarel Orumägi, kes tol ajal oli teismeline, sattus sellest vaimustusse ja otsustas, et tahab seda kunagi ise lavastada. «Siis ta veel ei teadnud, et ühel hetkel on tal päris enda muusikaliteater,» avas Mark Oja valiku tagamaid.
Kuigi tegu on vana Eesti jututusega, siis kõik, mis laval juhtub, on ometigi väga tänapäevane. «See on lugu elust enesest,» ütles üks Mari osatäitjatest Kärt Anton ja lisas, et kaasaegsus võimaldab palju enda pealt mängida. Kõik stuudios olnud osalised nõustusid, et lavastaja Kaarel Orumägi lähtus rollide jagamisel just inimeste olemusest ja pani täppi. Kokku tegeleb muusikali lavaletoomisega 35 inimest.
«Libahundi» peategelased on 17-18aastased noored, kuid lavalugu sobib vaatamiseks nii 8- kui 88aastastele. Etenduse jooksul saab pauku ja välku, on nalja ja pisaraid. Mari osatäitja Janet Vavilov julgustas Türile tulema ka kõiki neid, kes kunagi kohustusliku kirjandusega jänni jäid: «Soovitan meie etendust kõigile neile, kes pidid «Libahunti» lugema ja mitte midagi aru ei saanud. Pärast vaatamist mõistate, mida te 7. klassis pidite läbima!»