Liiga populaarseks muutunud restoran tõi omanikele rohkem kui 1000 aasta pikkuse vangistuse

Inna-Katrin Hein
Copy
Tai restorani toit. Pilt on illustreeriv
Tai restorani toit. Pilt on illustreeriv Foto: shutterstock.com

Tais Bangkokis asuv tuntud kalarestoran Laemgate tegi 2019. aastal pakkumise, millest huvitus 20 000 inimest.

Restoran alustas netis reklaamikampaaniat, milles sai ettemaksuga lunastada erinevas väärtuses söögikuponge, teatab iltalehti.fi. Näiteks 880 bahti ehk 25 eurot maksnud kupongiga sai kalatoite 10 inimesele ning see võimaldas üsna palju süüa tellida. Hind oli restorani tavahinnast märgatavalt madalam.

Kuponge ostis 20 000 inimest, kes maksid kokku 50 miljonit bahti ehk 1,4 miljonit eurot.

Alguses läks hästi ja söögitellimused täideti, kuid siis hakkasid tellimused kuhjuma ja kõik läks allamäge. Kupongide ostjad kurtsid nii restorani omanikele kui ka meediale, et populaarsel kalarestoranil on kuudepikkune järjekord.

Omanikud selgitasid, et järjekord tekkis mereandide liiga aeglase tarnimise tõttu. Lõpuks pidid omanikud restorani sulgema, kuna nad ei saanud enam kupongitellimusi täita. Seepeale pöördusid sajad oma rahast ilma jäänud inimesed politsei poole.

Asi jõudis Bangkoki kohtusse ja restorani mõlemad omanikud said karistada rohkem kui 700 inimese petmise eest.

Mehed said kokku 1446 aasta pikkuse vangistuse, kuid kuna mõlemad võtsid süü omaks, siis karistust kergendati ja neile määrati 723 aasta pikkune vangistus.

Tai seaduste järgi saab sellise petmise eest maksimaalselt 20 aasta pikkuse vangistuse ja restoraniomanikud ei pruugi isegi mitte niikaua trellide taga olla.

Kohus määras, et omanikud peavad maksma kalasöökidest ilma jäänud klientidele kompensatsiooni.

Kokku oli Bangkokis kolm Laemgate restorani.

Tagasi üles