«Aasta tagasi kehtis Eestis tänasest oluliselt kõrgem alkoholiaktsiisi määr ning palju oste tehti toona Läti piiripoodidest. Ilmselt ongi peamiseks müügikasvu mõjutajaks olnud Eestis alkoholiaktsiisi langetamine möödunud suvel,» kommenteeris Prisma Peremarket ASi kommunikatsioonijuht Ivo Rull.
Rimi Eesti avalike suhete juht Katrin Bats märkis, et nende kauplustes olulist müügikasvu alkoholimüügis näha pole. «Pigem on müük jäänud sarnaseks eelmise aastaga. Küll aga on toimunud teatud nihkeid tootegrupiti. Tundub, et inimesed tarbivad rohkem kanget alkoholi, ehk on vahetanud tõenäoliselt lahja kange vastu,» sõnas ta.
Samuti on Rimi kauplustes märgata, et inimesed ostavad varasemaga võrreldes rohkem odavama otsa tooteid, seda nii lahja kui kange alkoholi osas.
«Eelistatud on loomulikult endiselt ka kampaaniahinnaga tooted. Näeme ka seda, et eriolukorra ajal on suurenenud õllekohvrite müük. Kõige rohkem ostetakse kangest alkoholist ikka viina ja müügikasvu eest «vastutab» see kõige odavam,» kommenteeris Bats.
Majanduskriisi ajal alkoholitarbimine langeb
«Kriis on kestnud liiga lühikest aega, et selle põhjal teha kaugele ulatuvaid järeldusi tarbimistrendide muutumise kohta,» rääkis Liviko juht Janek Kalvi Elu24-le. Tema sõnul olid esimesed kolm kuud Livikole äriliselt väga paljulubavad ning kriisi mõjud avaldusid siiski alles poolest märtsist.
«Aastate jooksul kinnitust leidnud muster ütleb pigem seda, et majanduskriiside ajal alkoholi tarbimine langeb ning majanduskasvu tingimustes kasvab. Ka mina olen kursis erinevate spekulatsioonidega justkui võiks kestev kriis suunata alkoholi tarbimise kasvutrendile, kuid vähemalt Liviko müüginumbrid seda ei kinnita,» rääkis Kalvi.