Järgmise nädala jooksul näitab Kinomaja 4 filmi Lõuna-Korea visionäärist filmimeistri Kim Ki-duki viimase aja loomingust, mis on valminud aastatel 2004 kuni 2007.
Kinomaja näitab Lõuna-Korea filme
Kim Ki-duk on režissöör kes jõudnud kunsti ja filmikunsti juurde iseõppimise teel. Ta on saanud alghariduse väikeses maakoolis, töötanud tehastes ja teeninud armees, kus ta nakatus maalikunstipisikusse.
Kunstiõpingute järel Pariisis avastas Kim Ki-duk filmi ning on alates 1996. aastast oma teostega festivalidel osalenud. 1999. aastal avas tema film Birdcage Inn Berliini filmifestivali, järgnes filmi «Saar» («The Isle») edu Sundance’i, Moskva, Veneetsia ja Rotterdami festivalidel ning edaspidi on kõik tema osalenud maailma tähtsamatel festivalidel ning võitnud ka auhindu.
Filmidest lähemalt:
HING KINNI
Surma mõistetud vangi ja petetud abielunaise suhe areneb läbi kevade, suve, sügise ja talve Kim Ki-duki eelmiste tööde vaimus, ühendades filmist «Tühi maja» tuntud linnakeskkonna tühjuse ja «Saare» üksilduse režissöörile üha enam omaks saava iroonia ja koomikaga. Surmanuhtlust ootav Jang Jin üritab sooritada kongis enesetappu. Abikaasa truudusetusest tüdinud koduperenaine Yeon näeb uudist televiisoris ning otsustab vangi külastada. Järgnevad kohtumised, mille jooksul kaks võõrast elavad läbi terve armastuse aastaringi, mis lõpeb surmaga. Režissööri sõnutsi räägib see film inimsuhetest, mis on vahest nii keerukad, et raske on hingatagi.
SAMAARIA TÜDRUK
Jae-young rahuldab mehi ja Yeo-jin otsib talle kliente. Tüdrukud ei näe selles midagi imelikku. Kuid ühel päeval armub Jae-young ühte oma klienti. Selline kiindumus ühe kliendi vastu pahandab Yeo-jini ning oma parima sõbra pärast lõpetab Jae-young suhted oma kallimaga.
Ühel päeval aga tulevad motelli politseinikud, kes otsivad taga alaealisi prostituute. Et mitte vahele jääda, hüppab Jae-joung aknast alla, saades saatuslikult vigastada. Traagilisest õnnetusest šokeeritud Yeo-jin otsustab üritust jätkata ja hakkab end ise Jae-youngi endistele klientidele pakkuma. Siis aga saab Yeo-jini politsei-uurijast isa juhuslikult teada, millega tema tütar pärast kooli tegeleb…
VIBU
Väike kalalaev on koduks karusele vanamehele ja noorele tüdrukule. Vanamees on tütarlapse üles kasvatanud ja temasse sügavalt kiindunud. Nüüd ootab ta pikisilmi neiu seitsmeteistkümnendat sünnipäeva, et siis temaga vanade kommete kohaselt naituda. Aeg-ajalt käib laeval kalapüügituriste, kes kaunile tüdrukule silma heidavad. Sellistel kordadel kaitseb taat oma hoolealust nagu omandit: ta haarab vibu ja läkitab teele ähvardava täpsusega sihitud nooled.
KEVAD, SUVI, SÜGIS, TALV … JA TAAS KEVAD
See on üksildase järve ääres filmitud ühe mehe eluringi hõlmav linateos, mis kantud budistlikust maailmavaatest. Film on jagatud viide ossa, millest igaüks esindab üht etappi mehe elus. Võrratud visuaalsed detailid ja peenelt loo sisse kootud motiivid annavad edasi originaalset, ent täiesti universaalset lugu, mis liigub Süütusest läbi Armastuse ja Kurjuse Valgustuseni ning kulmineerub Taassünnis.
Noor poiss elab väikeses ujuvtemplis kaunil järvel koos vana meistriga, kes jagab talle õpetusi Buddha vaimus. Aastaid hiljem saabub meistri juurde ravile tütarlaps. Seksuaalne ärkamine ja mässumeelsus viib noorte põgenemiseni. Ent mehe iha muudab ta elu peagi põrguks ning ta naaseb järvetemplisse, et saavutada hingeline kirgastumine.
PROGRAMMI AJAKAVA:
E. 19.jaanuar
17:30 Hing Kinni
19:30 Vibu
T. 20.jaanuar
17:30 Samaaria Tüdruk
19:30 Hing Kinni
K. 21.jaanuar
17:30 Hing Kinni
19:30 Kevad, suvi, sügis, talv ja ... taas kevad
N. 22.jaanuar
17:30 Hing Kinni
17:30 Vibu
R. 23.jaanuar
17:30 Samaaria Tüdruk
19:30 Hing Kinni
L. 24.jaanuar
17:30 Hing Kinni
19:30 Kevad, suvi, sügis, talv ja ... taas kevad
P. 25.jaanuar
17:30 Samaaria Tüdruk
19:30 Hing Kinni