Öösel lendavad piloodid peavad õhku tõusma ja maanduma ka pimedas.
Lennufirmad kontrollivad pilootide okusi tavaliselt kaks korda aastas. Lisaks läbivad piloodid erinevad rühmatöö, enesesabi ja evakuatsioonikursused.
USA piloot Karlene Petit sõnas, et tänapäeva lennukite kokpitis on palju automatiseeritud, kuid ka sellist, mis nõuab pidevat harjutamist, et seda osata kasutada.
Ta lisas, et suur osa pilootide oskustest on kognitiivsed ning kui oskusi kogu aeg meelde tuletatakse ja kasutatakse, siis ei kao need kuhugi.
Ta soovitab pilootidel kodus olemise ajal kasutada lennusimulaatoreid.
Samas on suur osa avalikke simulaatoreid suletud ja nende kasutamine on kallis ning vaevu ots-otsaga kokku tulevad lennufirmad ei saa seda oma pilootidele lubada.
«Kui lennufirmad hakkavad taas tööle, siis ei toimu see päevapalt, vaid nädalate, kuude ja isegi aastatega,» selgitas piloot Adam Twidwell.
Euroopas lennuturvalisuse eest vastutav amet EASA on pikendanud pilootide lennulubasid, mitte ei ole neid uuendanud.
Selle eelduseks on, et lennufirmad esitavad üksikasjaliku selgituse, milliseid eksameid teevad piloodid, kelle luba pikendati, pärast koroonakriisi.
Sama teatas ka USA lennuturvalisuse amet FAA, mille esindajad lisasid, et pilootidelt ei nõuta niipea tervisetõendeid.
Suurbritannia pilootidele pakutakse psühholoogilist nõustamist, kuna ei ole teada, millal ja kas nad taas lendama saavad.
Ühendkuningriigis jõustub alates augustist seadus, mille kohaselt saavad piloodid anonüümselt anda teada kolleegidest, kellel nad kahtlustavad stressi ja läbipõlemist.
Maailmas on koroonaviiruse diagnoosi saanud üle 2,4 miljoni inimese ja viirushaigus on võtnud elu rohkem kui 165 000 inimeselt.