Maailmamerel sõidab kolm viimast kruiisilaeva, millest üks, MSC Magnifica jõuab pärast pikka odüsseiat lõpuks kodusadamasse.
Üks viimastest kruiisilaevadest MSC Magnifica jõuab pärast odüsseiat kodusadamasse
See laev alustas jaanuaris teekonda Euroopast ja oli maailma teises otsas, kui koroonaviiruse tõttu hakati sadamaid sulgema, teatab msn.com.
Itaalia kruiisifirmale kuuluvat laeva ei lubatud enam ühtegi sadamasse, kus tavaliselt kruiisipeatused olid. Kapten langetas otsuse koju tagasi sõita, kuid sellega kaasnesid poliitilised tormid, presidentidele esitatud palved, üks surm, kuid ka palju naljakat ja lõbusat, sest tegemist oli kruiisiga.
Kui MSC Magnifica lahkus 5. jaanuaril 2020 Itaalia Genova sadamast, oli maailm teistsugune. Kuigi levisid jutud Hiinast alguse saanud uuest ohtlikust kopsupõletikust, ei tundnud laeval olijad selle pärast muret.
Maailma terviseorganisatsioon WHO teatas siis, et keegi ei ole selle tagajärjel surnud, vaid Hiinas Wuhanis on 59 nakatunud. Nüüdseks on teada, et Wuhanis oli siis sadu nakatunuid ja kümneid surnuid.MSC Magnifica pardal oli 1760 reisijat, kes põhiliselt olid Itaaliast, Prantsusmaalt ja Saksamaalt ning nad arvasid, et saavad nautida kruiisi kuni selle lõpuni.
Laeva kapten on itaallane Roberto Leotta, kes on pärit Sitsiiliast Ripostost ja kelle esivanemad olid samuti meremehed.
Leotta on olnud merel 32 aastat, neist kolm aastat tankerlaevadel ja ühe Itaalia mereväes.
Pärast Euroopast lahkumist tegi kapten Leotta peatuse Aafrika lääneranniku juures asuvatel Roheneeme saartel ja siis võeti kurss üle Atlandi.
Kui nad 19. jaanuaril Brasiiliasse jõudsid, oli uus koroonaviirus jõudnud juba maailmas levida.Kapten Leotta sõnul palusid nad luba siseneda mõnda Brasiilia sadamasse ja nad said selle. Ta sai teada, et uus haigus on sinna jõudnud ja olukord oli ärev.
Laev liikus edasi Tšiilisse, kust lahkus 21. jaanuaril ja jõudis kolm päeva hiljem Pitcairni.
Siis jõudsid kruiisilaevad maailma uudistesse, sest laevadel olevad inimesed on saanud nakkuse ja osa neist suri.
MSC Magnifica oli jõudnud Vaikse ookeani saare Aitutaki sadamasse 2. märtsil. See 200 elanikuga saar kartis, et koroonaviirus jõuab selle laeva reisijatelt neile ja nad palusid Cooki saarestiku, kuhu nad kuuluvad, keskvalitsuselt kruiisilaevade sisenemine nende sadamasse keelata.
Kapten sai teate, et laev tohib olla Cooki saarestiku pealinna Rarotonga, kuid mitte Aitutaki sadamas.See oli esimene kord, mis kruiisilaev pidi uue koroonaviiruse tõttu plaane muutma.
MSC Magnifical õnnestus külastada ka Austraaliat ja Uus-Meremaad, sest uus viirus tegi siis oma esimesi samme selles piirkonnas.
Kui kruiisilaev oli 14. märtsiks jõudnud Tasmaania saare sadamasse, oli olukord halvenenud.
MSC Magnifical oli õigus siseneda Hobarti sadmasse, kuid kapten Liotta arvas, et lisaks suveniiridele tulevad kruiisireisijad sealt tagasi ka uue viirusega.
«Mina ja mu meeskond langetasime otsuse, et reisijad jäävad pardale, kus neil on turvaline,» sõnas kapten hiljem.Meeskond üritas saada luba siseneda Austraalia Sydney sadamasse, kuid nad ei saanud seda. Ka paljud teised Austraalia sadamad ei andnud luba ja jäid sellele laevale suletuks.
Kapten Leotta langetas siis otsuse sõita tagasi Itaaliasse Genovasse, sest kuhugi enam ei pääsenud.
Kapten teatas nii meeskonnale kui reisijatele, et kruiis on läbi ja nad lähevad kodusadamasse. Paljudele sai unistatud pikast kruiisist lõpetamata kruiis.
Kui kruiis lõppes, sai osa lahkuda soovinud reisijaid, pärast karmi kontrolli Austraalias Sydneys ja Melbourne’is laevalt lahkuda ja koju lennata.
Paarsada tegi seda, kuid ülejäänud 1500 jäid laevale. Nad olid laeval olnud viis nädalat ja läbinud 19 000 kilomeetrit, andes kruiisile uue tähenduse.
Laev pidi edasi sõitma Uus-Kaledoonia suunas, kuid läks selle asemel teises suunas, tekitades poliitilise tormi.
Kui laev tahtis mõnda sadamasse sõita, et kütust, toiduaineid ja vett peale võtta, tuli kaptenil ette näidata meditsiinidokumendid, mis pidid tõestama, et laeval ei ole uue koroonaviiruse nakkuse saanuid.
Kruiisilaev oli lähenemas Lääne-Austraalia Fremantle’i sadamale ja selleks ajaks oli laeva meditsiiniline personal kontrollinud 250 inimest. Nad ei leidnud mitte ühtegi uue koroonaviiruse nakkuse saanut.
Kapten Leottat üllatas Lääne-Austraalia peaministri Mark McGowani teade, et MSC Magnifica pardal on üle 250 uue koroonaviiruse nakkuse saanu ning selle tõttu ei lubata seda laeva sealsetesse sadamatesse.
Kapten Leotta ei saanud aru, miks McGowan midagi sellist rääkis ja kust oli pärit ta informatsioon.
Itaalia kruiisifirma teatas, et MSC Magnifica pardal ei ole haigestunuid, kuid sellest hoolimata ei lubatud laeva Lääne-Austraalia sadamatesse.
Kui kruiisilaev Fremantle’i sadama lähedale jõudis, siis olid kohal nii piirivalve kui politsei juhuks, kui kapten peaks otsustama sadamasse sisse sõita. Samuti taheti kindlustada, et keegi laevalt maha ei läheks.
«Meie kohta levis ja levitati valeinfot ning see tegi olukorra keeruliseks. Maailma meedias levitati meie kohta valesid,» teatas kapten.
Siiski lubasid Fremantle’i võimud laeval kütust, toitu ja vett võtta.
MSC Magninfica peakoka, Sri Lankalt pärit Anura Herathi sõnul muutis see olukord tema ja ta kolleegide töö keeruliseks.Ta selgitas, et tavaliselt lähevad kruiisireisijad peatustes maale ja söövad sealsetes söögikohtades, kuid kuna laeva sadamatesse ja inimesi maale ei lubatud, siis tuli laeval rohkem süüa teha.
Pärast Austraaliat otsustas meeskond, et teevad peatuse Dubais, kuid sealsed võimud ei lubanud seda ja nad otsustasid õnne proovida Sri Lanka pealinnas Colombos.
Sri Lankalt pärit peakokk ei soovinud Euroopasse tagasi minna, ta pöördus kapteni poole ja palus luba Colombos laevalt lahkuda.
Kuigi see oli peakoka jaoks võimalus koju minna, ei lubanud Sri Lanka võimud kohe laeva Colombo sadamasse. Seega ei pääsenud kokk maale ega pere juurde.
Kaks päeva enne Colombosse jõudmist, 4. aprillil tegi peakok Anura videopöördumise Sri Lanka presidendile ja peaministrile.
Ta sõnas sellel, et ta on MSC Magnifical ainus srilankalane ja ta ei taha Itaaliasse tagasi sõita.
Pärast videosõnumi avalikustamist internetis ajakirjanikust sõbra abil läks Anura tagasi tööle nuing ei lootnud sellest just palju.
Hiljem läks ta oma kajutisse ja sai perelt sõnumi, et ta vaataks Facebooki.
Ta nägi, et inimesed jagasid ta videot ja see oli jõudnud paljudeni.
Temaga võtsid kontakti Sri Lanka poliitikud, sõjaväelased ja teised, kes olid tema aitamisest huvitatud.
Sri Lanka president muutis reegleid nii, et MSC Magnifica pääses Colombo sadamasse tankima ja sõjaväelased said kokk Anura maale tuua.
Kokk tänas kõiki teda aidanud sirilankalasi.
MSC Magnifica kapten Leotta kiitis peakokka julge pealehakkamise eest, sest kruiisilaevalt maha saamine oli peaaaegu võimatu.
Lisaks peakokk Anurale pääses laevalt ka südameprobleemi, mitte koroonaviirusega 75-aastane sakslanna, kes suri infarkti tagajärjel haiglas.
Kokk Anura pandi Boossas asuva Sri Lanka mereväebaasi haiglasse karantiini, kus ta on seni.
Kruiisifirma Cruise Lines Association teatel on MSC Magnifica üks kruiisilaevadest, millel on veel reisijaid.
Ülejäänud kaks on Pacific Princess, mille kodusadam on Los Angeles ja teine on Costa Deliziosa, mille kodusadam on Barcelona.
MSC Magnifica kapten Leotta teatel ei nakatunud mitte ükski reisija ega meeskonnaliige ta laeva pardal.
Sellel kruiisilaeval olijad on kõik terved ning nautinud kruiisi ilma sadmaid külastamata. Paljud neist on postitanud sotsiaalmeediasse fotosid ja videoid, kuidas nad laeva pardal lõbusalt aega veedavad.
«Koroonaviiruse tõttu on inimesed üksteisest isoleeritud. Meie laeval on vastupidi inimesed suhtlevad, lõbutsevad ja naudivad elu. Oleme nagu üks suur perekond,» teatas kapten Leotta.
MSC Magnifica kapteni teatel jõuavad nad 20. aprillil Genovasse tagasi.
«See pikk odüsseia, mida saab võrrelda Vana-Kreeka kangelase Odüsseuse seiklustega, on lõppemas ja see oli hea õppetund. Oleme varasemast targemad ja paremini ette valmistatud. Keeruline aeg lõppeb millalgi ja kruiisid jätkuvad,» lisas kapten.
Oli ka mitu kruiisilaeva, millel olnud said koroonaviiruse nakkuse, kuid need laevad on nüüdseks inimestest tühjendatud.