Šveitsi kohus otsustas, et Jägermeisteri etikett ei solva kristlasi

Inna-Katrin Hein
Copy
Jägermeister ja kokteil. Pilt on illustreeriv
Jägermeister ja kokteil. Pilt on illustreeriv Foto: Kuvatõmmis/Youtube

Saksamaal Wolfenbüttelis toodetava populaarse ürdilikööri Jägermeister sildil on hirvepea, mille sarvede kohal on rist.

Reutersi teatel tahtis Šveitsi kaubamärginõukogu selle logo kasutamise keelata. Põhjus oli selles, et risti kasutamine alkohoolse joogi sildil võib solvata kristlasi, eriti Šveitsi katoliiklasi, kes moodustavad rohkem kui kolmandiku selle riigi elanikkonnast.

Šveitsi kõrgem kohus langetas otsuse, et kuna seda silti on kasutatud väga kaua, siis ei ole sellel oleval ristil seost religiooniga ning seega on ebatõenäoline, et rist looma sarvede vahel kedagi solvaks.

Kohtu teatel tohib firma Mast-Jägermeister kasutada sama silti ürdilikööri pudelitel edasi, kuid ka teistel toodetel, kaasa arvatud rõivastel, ksomeetikatoodetel ja nutitelefonidel.

Jägermeister ürdiliköör loodi 1934. aastal ja selle pudeli logo tehti vana legendi põhjal.

8. sajandil elanud Hubertus oli Belgia ülik, kes ühel jahiretkel nägi punahirve, kelle sarvede vahel säras valge rist.

Hubertus otsustas pärast seda juhtmit hakata kristlaseks. Temast sai hiljem piiskop ja jahimeeste kaitsepühak.

Järgemeisteri retsepti on hoitud salajas, selle tegemiseks kasutatakse 56 erinevat ürti, taime ja vilja.

35-protsendilise alkoholisisaldusega jooki juuakse kas jää, apelsinimahla, tooniku või koolaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles