Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

HUVITAV TEADA Režissöör paljastas, mida tähendas «Parasiidi» humoorikalt piinlik seksistseen

Copy
«Parasiit»
«Parasiit» Foto: IMDB

Neli Oscarit võitnud Lõuna-Korea tragikomöödia «Parasiit» (Parasite) jõudis eelmisel nädalal ETV eetris ka Eesti televaatajateni ning ilmselt tekitas nii mõneski televaatajas elevust filmi ebatavaline ja humoorikas (peaaegu)seksistseen. Mida lavastaja selle stseeniga öelda tahtis?

Vastuse leiame filmi DVDga kaasas olevatest lisamaterjalidest, täpsemalt intervjuust filmi režissööri ja stsenaristi Bong Joon-hoga filmifestivalil Fantastic Fest.

«See stseen ei olnud mõeldud selleks, et filmile erootilist tooni anda. Pigemini oli sel tegemist filmi üldise teemaga, milleks on endast erimeva klassi võõraste eraellu vaatamine. Juhtub väga harva, et rikkad ja vaesed omavahel nii lähedalt kokku puutuvad, et tunnevad teineteise lõhna (lõhn on filmis omaette teema – toim.). Nad liiguvad hoopis erinevates ruumides ning on alati eraldatud – lennukites näiteks äri- või esimeses klassis ja economy ehk tavalises klassis. Ent selles filmis on kohti, kus need kaks maailma puutuvad väga lähedalt kokku kas siis läbi õpetamise, majapidamise või auto juhtimise. Seksistseen on selle kummaliselt intiimse kokkupuute kulminatsioon ning tegelikult räägib see end laua all (kes teab, see teab – toim.) peitvast perekonnast, mitte seksivast paarist. Leidsin, et see annaks filmile väga võimsat pinget,» selgitas filmitegija.

«Parasiidi» eest esimese Korea režissöörina autorikino hinnalisima auhinna, Cannes'i filmifestivali Kuldse Palmioksa ning Oscari (eriti veel parima filmi oma!) pälvinud Bong Joon-ho («Mälestused mõrvast», «Keha», «Snowpiercer», «Okja») värskeim film on võhmale võtva tempo ja hingekriipiva pingega komöödia-põnevik-tragöödia-sotsiaalne melodraama ja veel kõik, mis nende žanrite vahele jääb.

Üks suvaline kelder ühes Seouli agulis Koreas. Kimide perekonna poeg ja tütar üritavad kemmergus ülemise korruse äri wifit varastada, ema voldib kokku pitsakarpe (mis on ka pere ainus «ametlik» sissetulek), isa aga kamandab tänavalt mööduvat prussakamürki pritsivat autot nähes aknaid avama, et korterile tasuta tõrjet saada. Ühiskonna põhjakihti kuuluva, ent kokkuhoidva perekonna jaoks avaneb aga peagi elu võimalus, sest nende poeg kutsutakse inglise keele eraõpetajaks ülirikkuritest Parkide villasse. Pärast rida osavaid (ja ülimalt koomilisi) manipulatsioone on terve Kimide perekond teenindamas miljonäride perekonda, kellel pole pole õrna aimugi, et need inimesed omavahel kuidagi seotud on. Ja see on sisuliselt alles loo sissejuhatus.

Rabava detailitunnetusega jäädvustatud lugu räägib sotsiaalsest olelusvõitlusest ja klassisõjast, mille lahinguväli ulatub materiaalsest sfäärist aistinguliseni. Samaaaegselt ümber lükates ja siis jälle provokatiivselt kinnitades erinevaid sotsiaalseid klišeesid ja eelarvamusi, vaatajal uskumatute süžeepööretega vaipa pidevalt alt tõmmates ning kujutades oma karaktereid vaheldumisi nii hoolimatute lurjuste, hoolivate pereliikmete kui oma ümbritsevate olude kaitsetute ohvritena, on Bong saanud valmis oma karjääri kõige olulisema teosega ning tõusnud Aasia kino vaieldamatuks suurkujuks ning viinud oma kodumaa erilise filmikeele maailmani.

«Parasiiti» saab sel nädalal, 17.–19. veebruarini viimaseid kordi näha Apollo Kino Solarises ja Apollo Kino Mustamäel.

Vaata seansside aegu ja osta pilet siit.


 

Märksõnad

Tagasi üles