Eurolaulu Raadio

PILTUUDIS ⟩ Eesti e-kodanike kampaania on kolinud Londonis maa alla

Londoni metroopeatus. Pilt on illustreeriv.

FOTO: Reuters/ScanPix

Pärast Suurbritannia lahkumist Euroopa Liidust on Londoni metroopeatustesse ilmunud suured kampaaniaplakatid, mis reklaamivad Eesti Vabariigi e-residentsust.

Londonist pärit Matthew Holehouse jagas Twitteris nädal aega tagasi Londonis, Westminsteri metroopeatuses tehtud fotot Eesti e-residentsuse kampaaniast. Kampaania on kavalalt seotud Suurbritannia lahkumisega Euroopa Liidust 31. jaanuaril.

«Suurbritannia lahkub Euroopa Liidust. Sinu äri ei pea lahkuma,» on e-residentsuse kampaania hüüdlause.

Lisaks on ingliskeelsel reklaamil kirjas e-residentsuse info ja veebiaadress, kus huvilised saavad end e-kodanikuks registreerida. Reklaamiplakatil on kirjas, et e-residentsuse taotlemine läheb maksma 120 eurot ehk umbes 100 naela.

Postitust on praeguseks jagatud ligi 700 korda ning sellele on positiivselt reageerinud üle 1600 inimese. 

Kommentaaridest satub esimesena silma Londonist pärit Franki postitus, kes kutsub reklaami pettuseks. «Lugege peenikest teksti! See on pettus.»

Mehe postituse peale reageerib teine Suurbritannia kodanik Marcus: «Eesti e-residentsuse skeem on pettusest kaugel. See on olnud minu jaoks väga kasulik.» 

Mehed arutavad omavahel pikemalt ning lõpuks selgub, et Frank pidas e-residentsust maksupõhiseks ja arvas, et selle saamiseks peab viibima Eestis kohapeal. 

«See on tõesti vahva, et see väike, kõigest 1,3 miljoni inimesega Eesti, on nüüd eurotsoonis suurem jõud kui kogu Suurbritannia!» kommenteerib üks briti kodanik.

Üks Twitteri kasutaja lisas, et on sama reklaami igal pool metroopeatustes näinud. «Keegi peab Brexitist kasu lõikama,» lisas ta lõpetuseks.

Postitust jagas sotsiaalmeedias ka meediaväljaande The Independent poliitiliste sketšide autor Tom Peck, kellel on Twitteris üle 65 000 jälgija. 

«Võtke kontroll tagasi. Andke see Eestile,» kirjutas Peck oma postituses.