MEELELAHUTUSE POHMAKAS Iga kümnes ameeriklane on täna haige

Elu24
Copy
Super Bowli vaheajasõu kangelannad Jennifer Lopez ja Shakira.
Super Bowli vaheajasõu kangelannad Jennifer Lopez ja Shakira. Foto: MIKE BLAKE/Reuters/Scanpix

Pühapäeval toimunud 54. Super Bowl on kahtlusteta meelelahutusliku spordi tippsündmus. Finaalmatš toimus kuuendat korda Miamis, mille majandus sai nädalavahetusel arvatalt ligi 500 miljoni dollarilise rahasüsti. Esmaspäeval ei ilmu tööle iga kümnes ameeriklane, tuues põhjuseks haigestumise. 

Spordietendus ise peeti 65 000 pealtvaatajat mahutaval Hard Rock Stadiumil. Super Bowlil on USA majandusele ja eluolule aga hoopis suurem tähendus kui parima ameerika jalgpallimeeskonna selgitamine. Näiteks söödi USA-s ainuüksi matši ajal ära 1,4 miljardit kanatiiba ja nende kõrvale rüübati 52 miljonit kannu õlut.

Telekompanii Fox müüs 30-sekundilist reklaamklippi keksmiselt 5-5,6 miljoni dollariga ja teenis Super Bowli sõu edastamisega umbes 420 miljonit dollarit. Reklaamil on ameeriklaste jaoks suur roll, sest iga neljas ameeriklane peab hoopis reklaame Super Bowli kõige tähtsamaks osaks.

Näiteks õllebrand Budweiser on viimse 13 aasta jooksul Super Bowli ajal eetrisse paisarud reklaamidele kulutanud ei rohkem ega vähem kui 500 miljonit dollarit. 

Budweiseri reklaamklipp «Tüüpiline ameeriklane» tänavuse Super Bowli ajal:

Kuigi Super Bowli ajal on USA-s kõik kallim, kui tavaliselt, siis tuleb ette erandeid. Matši vaheajasõul miljoneid hullutanud Shakira ja Jennifer Lopez esinesid täiesti tasuta. 

Sõu peategelaste vallatut ja võrratut tagumikuraputamist saab näha siit:

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles